Juli bebis 2012
Sen vid 6månader är det läkarkontroll igen
Sen vid 6månader är det läkarkontroll igen
Idag är det dax på föräldrargruppsträff igen :) ska bli trevligt även om sköterskan som håller i det är smått överkänslig! Förra träffen pratade vi om första tiden hemma och jag sa att lilleman är jättesnäll som låter mamma sova, hennes kommentar på det var: - menar du att dina två andra barn är elaka? Inga barn föds elaka!
Öh nej! Det sa jag inte heller, sa inget liknande, sa bara att lilleman var snäll ?! Skum tant....
Vet inte hur hon fick till det, hon är bra skum! Men men idag handlade det om mat och smaksensationer och sånt det var faktiskt lite intressant!
Mindre glad blev jag dock när min man ringde och sa att batteriet dött på bilen, i vändzonen vid dagis :/ klockan 14 hämtas barnen och dom har fortfarande inte kommit hem :(
Min lilla kille äter ersättning ungefär såhär: 8, 12, 15.30, 19 och sen ger vi ett i sömnen runt 23 för att han inte hinner få i sig tillräckligt på dagen!
Vår lille kille somnar oftast själv i sin säng, man kanske får gå in ett par gånger och stoppa in nappen men det går rätt fort ändå :)
Nu hostar han jättemycket och är snorig så han e fortfarande vaken efter sista kvällsmålet för nästan 2 timmar sen :/ egentligen skulle han vaccineras imon med men så lär det inte bli!
BVC-status: nästan 5-månader 6650 gram och 66 cm lång :) följer sin kurva fint :)
Trots hosta och snuva somnade lilleman som vanligt ikväll! Skönt med tanke på attan var vaken mellan 23-02 igår! Nu ska jag sova och imon får jag sovmorgon :) sedan ska vi klä den nyinköpta julgranen :) god natt på er
Vår lille grabb är jättehostig :( och snorig som bara den! Tack o lov för näsfridan! Hoppas det lugnar ner sig snart (innan jul), han skulle få 5-månaders vaccinet igår egentligen men självklart inte med den förkylningen, så var det ju självklart fullt upp i mellandagarna så vi fick ny tid den 4:e januari!
Idag åkte julgranen fram och våra två stora killar fick pynta! Första gången dom tyckt det va skoj så nu ser den verkligen "pimpad" ut! Haha :)
Vi har köpt kläder för att han behöver det annars blir det inget! Han fattar inget och behöver inget sen får han ändå massa av resten av släkten! Vi lägger krutet på dom stora barnen än så länge :)
Idag blir vår lillkotte 5 månader, inte nog med det så grattar vi honom samtidigt på namnsdagen (natanael idag, fast vår lille stavar Nathaniel)