• SaJo81

Juli bebis 2012

Apropå välling kommer lilleman nog få det! Dom andra två älskade det och det är grymt på kvällen eller innan jobbet på morgonen (vi går upp halv fem på morgonen och när grabbarna åt välling fortfarande kunde vi vänta med att väcka dem till kvart över fem typ) vi hade inga problem alls med att sluta med välling heller! Dom började äta mindre och mindre välling runt 2,5 så då tog vi bara bort flaskan!

• SaJo81

Oj vilka jättebebisar :) Tibells lille tös är väl tveklöst minst men min grabb vägde bara 6,9 kg på 6 månaders i fredags så han är inte någon jätte heller :) (fast vi har ju haft problem med hans viktuppgång också)

CattanB: frufria dagen säger du?! Låter najs, synd att man inte visste det tidigare nu när dagen är gjord menar jag :d

• SaJo81

Vi har britax hi-way till dom andra två, ska byta stolar till dom nu snart så ska Bastian få den ena :) vi har vart jättenöjda med dom! Vi har en i mitten bak också nämligen och då måste man ju ha bilstol med stödben.

Vi har också fått höra att det är mycket säkrare med bakåtvänd bilstol än med babyskydd, annat fall hade vi nog väntat lite eftersom det är så smidigt med babyskydd.

FruSandra: åh nej :( hoppas det går över fort och hoppas lilleman slipper!

• SaJo81

Vi har näsfridan sen T och A var små och är jättenöjda med den!

Vart och hälsat på mina föräldrar idag, sista gången jag hälsar på dom i mitt barndomshem :S skitkul och vemodigt på samma gång! Dom köpte huset som nybyggt i april 1982 då jag var fyra månader så det känns konstigt att någon annan ska bo där och att mina päron inte bor i "mitt" hem längre!

• SaJo81

Bastian fick ju två tänder på tre dagar och var också extra gnällig under tiden! Nu tuggar och gnager han på allt så det nästan känns som att det e fler tänder på G men det hoppas jag inte :P

• SaJo81

Vi har ju ett "nattmål" kvar eftersom han inte gått upp ordentligt i vikt, vågar inte ta bort det fören vi fått igång honom att äta riktig mat i alla fall.
    Han äter kvällsmat kl 19 ungefär sen väcker vi honom vid 23-00 för ett mål sen äter han frukost mellan 7-9 nån gång :)

• SaJo81

Igår köpte vi framåtvända stolar till våra stora grabbar :) galet vad stora dom blev när dom fick sitta i dem!
    Har roat mig med ikväll att tvätta deras gamla stolar samt Bastians babyskydd så imon får Bastian den ena stolen (har Britax hi-way) och så säljer vi babyskyddet och den andra bakåtvända..
    När blev alla barnen så stora?!

• SaJo81

Vi har ju två grabbar födda september 09 och så lillgrabben juli 12.
    Har funkat jättebra hittills :) dom är jättegoa mot lillebror än så länge, har en känsla av att det inte kommer vara lika roligt med syskon om ett år typ när han vill vara med och "bygga" saker (läs. Riva ner)

Mellan mig och mina syskon är det 10,5 år och vi har alltid haft en toppenrelation, kan ju bero på att det är stor åldersskillnad, nu fyller dom 21 till sommaren så nu umgås vi på ett annat sätt men fortfarande lika nära :)

• SaJo81

Åh tibells :( vad jobbigt det låter :/ undrar jag med vad en så liten kan äta istället?

Svar på tråden Juli bebis 2012