Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Juli bebis 2012

En liten skrev 2012-03-22 09:40:25 följande:
    Hej Jag vet inte om jag har hemorojder, verkar inte så roligt. Jag har däremot en fruktansvärd kramp i baken, känns som någon sticker mig med kniv, på morgonen efter kaffet. I regel kan jag inte gå eller röra på mig och får be min man hjälpa mig att stå upp.... Däremot går det över efter toalett besöket men när jag är där inne så kallsvettas jag och har svårt att andas så det blir ganska obehagligt. Jag antar att det är någon nerv som kommit ikläm men jag ska höra med doktorn på måndag. Är det någon annan som har liknande? Annars rekomenderar jag också magnesium mot kramp!

När vi var hos doktorn med sonen för bajsproblem berättade han om något som kallades analkramper tror jag. Syrran hade tydligen också haft det. Låter väl som om det kan vara något sånt? Om det höll på länge kunde man försöka föra in ett finger och försöka lossa krampen, men ofta varar den ju inte tillräckligt länge för det antar jag. Som tur var hade inte sonen det utan hade problem av andra orsaker.
  • Tekla78
    snoffsan08 skrev 2012-03-23 10:42:25 följande:
    Oj, jätte svår fråga när det är så pass nära inpå. Du har ingen kompis som kan rycka in OM det nu mot all förmodan skulle bli så att du måste föda?

Vad är det för typ av resa. Jag skulle inte vilja ha min man så långt borta om förlossningen satte igång. Det kan ju hända att du får havandeskapsförgiftning denna gång också. Svårt att råda till något. Är det en "once in a lifetime"-chans som han skulle känna sig bitter över att missa om du nu skulle gå över tiden? Om inte skulle jag säga nej.
  • Tekla78

Har det varit några problem med att posta på FL eller var det bara ovanligt tyst igår?

Blev skraj i torsdags kväll och ännu mer igår då jag har haft sammandragningar på kvällarna. Var inne igår och lämnade urinprov för att utesluta urinvägsinfektion. Sen var jag bara tvungen att ringa in igår kväll för att se om de tyckte det var tillräckligt mycket för att åka in. BM rådde mig att lägga mig och sova och om det var så att något satts igång skulle jag inte kunna sova helt enkelt. Idag har jag vilat mer än vanligt och får tok-krupp på det. Blir bara såå rastlös! Vill springa omkring och greja, plocka i lägenheten, gå promenad etc. etc. Det är väl det som är grundproblemet egentligen, att jag stressat för mycket den senaste tiden. Då säger kroppen ifrån.

• Tekla78
    SaJo81 skrev 2012-03-24 23:12:24 följande:
    Tekla78 och momster: ta det ändå lugnt tjejer om kroppen säger ifrån :/  man vet aldrig, det kan löna sig! har sådan fruktansvärd skräck för en prematurförlossning så det är inte klokt, var hos BM igår och då passade jag på att berätta om det vilket hon förstod eftersom mitt vatten gick v29+3 förra gången så den 8maj ska jag ändå på UL för att kolla att moderkakan flyttat på sig och då ska vi även göra ett vaginalt för att se att livmodertappen är som den ska och så.... Vaknade igår av en dröm att jag födde barn nu i v24, födde min ena son (igen) men när jag vaknade hade jag så ont i livmodern så jag blev jätteorolig för att det skulle vara nåt.....antagligen var det bara bebis som låg lite knasigt till och rörde sig lite för mycket men usch det var inte kul! 

Jo, vila är väl det som hjälper... Gårdagens lugn lönade sig nog idag. Trots promenad, lite städ hemma o klinkerletande har magen hållit sig ganska lugn idag. Jag hade en skum dröm för ca 1 vecka sedan. Jag visade en kollega var i magen huvudet var. Då flyttade sig bebisens huvud upp till toppen av magen så man kunde följa rörelsen. Rätt vad det var stod bebisen raklång i magen! Jag tittade ner mellan benen och, hoppsan, benen hängde ner utanför. Tog tag i dem o drog så att bebisen kom ut. Verkligen enkel förlossning Efter det försökte vi få igång andningen, vilket inte var helt lätt, men jag vaknade innan jag fick veta hur det gick.
  • Tekla78

Jobbigt när jag skriver på iPaden, radbrytningarna kommer inte med. I-landsproblem, jag vet

• Tekla78

Denne pojke sparkar så mycket nedåt och/eller inåt. Känns så skumt. Tycker det är bättre när han sparkar utåt, men jag ska inte klaga så länge han rör på sig. Han verkar gilla äppelpaj o vaniljsås i alla fall Jag var hos läkaren idag och fick en heltidssjukskrivning till 10/4 och 50% t.o.m. 22/4. Tappen var fortfarande opåverkad så det var bra. Var inne på jobbet o lämnade in papper o snackade med chef och kollegor. Nu känns det som om jag kan slappna av ordentligt här hemma och försöka vila. Nu är bara utmaningen att göra ingenting :-/

• Tekla78
    ToKar skrev 2012-03-31 08:01:56 följande:
    Var med om samma sak förra grav. Var öppen 1cm från v 30. Men nu är det ännu tidigare å gör ondare.

Då tycker jag nog att du ska ringa in och kolla vad de säger. Frågade om undersökningen de gör kan påverka förloppet på något sätt, men de känner försiktigare och på ett annat sätt än om man är fullgången. Bättre att kolla läget så att de kan bromsa förloppet om det har startat.
  • Tekla78

Alemonia, jag har ett bälte från Gula Rehab som är jättebra. Hittade ett för under 100-lappen inkl. frakt på Tradera.. Usch, många som har SD nu, så tidigt. Var hos BM idag o alla värden + SF-mått såg bra ut. Hon tyckte det var bra att jag lyssnade på kroppen, så nu lyssnar jag på radio, löser korsord, läser o surfar på iPaden. Sitter jag vid datorn känner jag av SD efter ca en halvtimme. Vilar jag så känns det som om jag skolkar, men det är ju det som gäller nu :-/

• Tekla78

Ta det lugnt med sammandragningarna, hoppas det går bra för er på kontrollerna! Som jag sa till min kollega, känns löjligt att vila när allt är bra då, men om jag får bebis i v 26 finns det inte en chans att jag kan komma tillbaks till jobbet eller ens vara rådgivare hemifrån :) Har verkligen vilat hela dagen och mått hur bra som helst. Sen hämtade jag på dagis och lagade mat och nu ligger jag här med stenhård mage... :-/

Svar på tråden Juli bebis 2012