SaJo81 skrev 2012-03-24 23:12:24 följande:
Tekla78 och momster: ta det ändå lugnt tjejer om kroppen säger ifrån :/ man vet aldrig, det kan löna sig! har sådan fruktansvärd skräck för en prematurförlossning så det är inte klokt, var hos BM igår och då passade jag på att berätta om det vilket hon förstod eftersom mitt vatten gick v29+3 förra gången så den 8maj ska jag ändå på UL för att kolla att moderkakan flyttat på sig och då ska vi även göra ett vaginalt för att se att livmodertappen är som den ska och så.... Vaknade igår av en dröm att jag födde barn nu i v24, födde min ena son (igen) men när jag vaknade hade jag så ont i livmodern så jag blev jätteorolig för att det skulle vara nåt.....antagligen var det bara bebis som låg lite knasigt till och rörde sig lite för mycket men usch det var inte kul!
Jo, vila är väl det som hjälper... Gårdagens lugn lönade sig nog idag. Trots promenad, lite städ hemma o klinkerletande har magen hållit sig ganska lugn idag. Jag hade en skum dröm för ca 1 vecka sedan. Jag visade en kollega var i magen huvudet var. Då flyttade sig bebisens huvud upp till toppen av magen så man kunde följa rörelsen. Rätt vad det var stod bebisen raklång i magen! Jag tittade ner mellan benen och, hoppsan, benen hängde ner utanför. Tog tag i dem o drog så att bebisen kom ut. Verkligen enkel förlossning

Efter det försökte vi få igång andningen, vilket inte var helt lätt, men jag vaknade innan jag fick veta hur det gick.