Juli bebis 2012
Ja, min har nog 2-4ggr per dag. Ofta om jag druckit eller ätit något sött, typ äpple eller choklad men ibland kommer det utan att jag ätit/druckit något speciellt också.
Jag har kommit på att det går bra att cykla istället för att gå. Blev helt färdig och hade massor med problem med SD om jag lämnade/hämtade sonen på dagis, ca 10min promenad. Nu går det hur bra som helst för jag cyklar istället! Kanske inte ställer upp i vätternrundan, men åtminstone en grej som underlättar lite. Ska vara bättre vid bäckenproblem också.
Idag har jag hälsat på min kompis tvillingbebisar som var beräknade till igår, men som kom för ca en månad sedan. 2,8 och 3,1 vägde de nu. Så pluttesmå och söta! Men vilket jobb att ligga steget före med två bebbar!
Vermillon, många kramar till dig! Går inte att förstå saknaden om man inte varit med om den själv. Jag är övertygad om att våra nära finns hos oss när vi behöver dem. Det tröstade mig mycket när min mamma gått bort.
BB-väskan känns inte jätteviktig tycker jag. Allt man behöver finns ju på plats (blöjor, bindor o landstingskläder). Undrade lite vad alla tjatade om när jag väntade barn förra gången. Visst, skönt att ha tofflor o mjukiskläder med sig, men det funkar ju utan också. När bebisen kom ut hade vi honom för det mesta bara insvept i en filt och hade honom hudnära ändå. men det är ju klart, alla förberedelser känns ju som ett steg närmare bebisens ankomst så det är klart det är trevligt att förbereda
Trolla, liggdelen funkar ungefär mellan 4-6mån beroende på hur nyfiket barn man har. Sen beror det ju även på om man kan sätta barnet upp i liggdelen ett tag när bebisen vill börja sitta.
Har en hel del pyssel kvar jag också känns det som. Har mycket kvar sedan innan, men mycket ligger i källaren. Behöver köpa några få saker också som inte är nödvändiga, men trevliga att ha i början. Ett hett tips till er med första barnet som tänker/vill amma. Köp Meleda's bröstvårtsluftare (typ 120kr?) som är guld värda som avlastning för tuttarna när/om det blir sår och blåsor den första tiden. Har lånat ut mina till kompisar som även de sagt att det var deras räddning de första 1-2 månaderna.
Bragdoll, håller med om att man som förälder får vääldigt många råd & tips. Det bästa rådet jag fått är att nicka åt allt o se glad ut, men sålla efter egen intiution. Anjali, tror jag köpte mina liftare på Babyland eller någon annan babyaffär, men de kan även finnas på Apoteket. Meleda's har silicon närmast huden och är bekvämare än andra varianter fick jag veta innan jag köpte mina.