Inlägg från: EllaBella02 |Visa alla inlägg
  • EllaBella02

Juli bebis 2012

Hej brudar! 
    Är det någon mer som känner att man börjat svullna lite i händer och fingrar och så?

Kram på er! 

• EllaBella02
    nilepile89 skrev 2012-02-19 19:23:41 följande:
    E det någon mer som har sån jobbig nästäppa växlar mellan täppt och snuvig tappar smaken varje dag och blod när man snyter sig uuuh. Annars känner jag fortfarande bara ömma bröst och molvärk går in i v 18 imorrn. :)
    Hej!
    Ja, jag är också täppt i nästan till och från, men inte heltäppt liksom... det går alltid att andas men det är liksom som om man är lite täppt hela tiden. 

Jag tappar inte smaken så, men lite blod kommer det när jag snyter mig. 

Däremot är jag ganska anfådd nu när jag går upp och ner för trappor framför allt, och jag är lite svullen i fingrarna. 

Tror också att en förkylning är på G! Känns som det, så jag försöker vila bort den... . : ) 

• EllaBella02
    Engla80 skrev 2012-02-20 11:08:18 följande:
    Här är en till som känner mig svullen... Har också märkt att fingrarna somnar om jag ligger med tex böjd arm för länge.

Denna graviditeten är så himla olik mot när jag väntade dottern... Jag känner mig stor, svullen och klumpig. Mitt humör är super bräkligt och tålamod finns inte alls längre. Jag känner mig super negativ och tycker bara det är "jobbigt" att vara gravid Gråter  Jag nojjar massor att det inte ska gå bra och drömmer sjukt mycke mardrömmar... Någon mer än jag?

*suck* Jag vill bara hoppa fram till Juli så jag äntligen kan få hålla min älskade baby boy i famnen, snussa på honom, pussa på honom och få se den stolta storasystern (som för övrigt inte pratar om mycke annat än sin lillebror nu för tiden Glad) när hon äntligen får hälsa på lillebror.

Aja, "bara" hälften kvar Obestämd Kanske blir det bättre ju längre jag går och ju mer man kommer känna av parveln i magen. Ser verkligen fram emot när maken och dottern också kan få känna sparkarna.
    Jag håller med dig i allt du säger! : ) 

Igår freakade jag ur totalt på min stackars sambo. Det är som att jag inte kan kontrollera mig alls längre... och såklart är man orolig från och till, men nu när man känner bebisen någon gång per dag så blir man ju lugnare, förutom då att jag nojjat lite över HF... : )

Skönt att höra att någon mer känner sig svullen... 

Men som sagt! Halvvägs idag.. 20+0 och nu räknar vi neråt till Juli!! : )
  • EllaBella02
    enilorac81 skrev 2012-02-20 09:02:19 följande:
    Godmorgon! Idag är det en milstolpe, halvvägs av graviditeten avklarad. Går in i vecka 20+0!!! Tjoho

Kram på er allihopa och önskar er en underbar dag!
    Grattis till halvägs!! : ) 
  • EllaBella02
    Trolla75 skrev 2012-02-20 14:11:39 följande:
    Allt såg bra ut, men surkärringen vägrade knysta om könet! Skrikandes

De skulle absolut inte slösa tid på detta menade hon på... Men hon och en elev kikade runt i över 40 minuter... snacka om slöseri med tid! men jag grät inte... tyckte det va spännande! Pappa & storasyster va med och det gick som sagt bra.
     Men vad jag kunde se i alla fall inte så skymta jag då inte någon snopp... Så vi får väl se om jag far i väg på något köns-ul... men det är bara det att man får vänta till efter v30 har jag för mig?
    Det var samma för oss,  hon sa att hon inte hade sett, och hon letade inte speciellt mycket heller utan sa bara att det är mycket svårare än man tror att se könet, och sen tittade vi inte mer på det.... : )

Men jag känner det som att det var väl inte meningen att vi skulle få se vad det var... kanske gör det liiiiiite lättare att trycka ut rackarungen i Juli sedan om man är lite nyfiken på vad som komma skall... hi hi hi

Men vi får se... möjligen åker vi och tittar en extra gång om allt går vägen så vi inte får några extra UL..

Grattis till lycka RUL!!! : )  

• EllaBella02
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-21 13:43:26 följande:

Tårarna rann hos läkaren idag , visst har foglossning , och sjukskriven men största chocken är att jag har två bebisar i min mage , alltså TVILLINGAR ♥♥♥
    Rul på torsdag får mera info , är rätt chockad ännu !!!! Men så glad !!

Supergrattis till twinsen! : )
  • EllaBella02

Tjena brudar!
    Tänkte höra med er hur ofta ni känner era bebbar nu... Är själv i v 21..

Kram på er! 

• EllaBella02
    Trolla75 skrev 2012-02-21 21:43:41 följande:
    Jag är i v 19 känner mest på kvällarna, jag tror mig känna av bebis varje dag... fick dock bekräftat i går att moderkakan ligger i framvägg och det kan göra att man känner mindre...
    Jag tycker med jag känner av bebis varje dag nu, och jag har också moderkakan i framvägg. 

Men jag tycker att det har varit lite lugnar kanske de senaste två dagarna...
  • EllaBella02
    Tekla78 skrev 2012-02-22 13:48:20 följande:
    Igår kväll sparkade den med den intensitet jag kände igen, så den hade väl bara vänt sig inåt mot ryggen. Nu känner jag mig relativt lugn igen, även om jag gärna hade velat åka in till BM för att kolla hjärtljuden. Ringde idag och bad om att få komma in tidigare (ska dit 1 april), men hon sa att man ändå inte lyssnar tidigare än så eftersom det är svårt att få in hjärtljuden så tidigt och att det bara skapar mer oro om man inte hör något.
    Jag har med känt av min mycket mera idag än de senaste dagarna så det är väl lite olika... 

Sen vet jag efter UL att min bebis favvoställning är att ligga med ryggen upp på bilderna och armar och ben sprattlandes nedåt in mot livmodern så att säga, så jag antar att det blir svårare att känna då..

Jag ska verkligen försöka att inte oroa mig så mycket och bara ta en dag i taget och njuta... Det som händer det händer ändå... oavsett... : )

En fråga... hur många av er har lagt ut på Facebook att ni väntar barn? Jag är kluven.. känner att jag vill ha det lite privat på något sätt, men jag är ju sjukt glad över det och vill egentligen att ALLA ska veta.... har börjat skriva status flera gånger, men sedan inte sparat det... : )

En tjej på jobbet ska ha någon månad efter och hon la ut på Fejjan idag.... då vart jag ännu mer sugen.. men ändå så känns det som jag inte vill hänga ut det när det väl kommer till kritan... Fattar inte varför jag är så kluven... : )  
Svar på tråden Juli bebis 2012