Tekla78 skrev 2012-02-22 13:48:20 följande:
Igår kväll sparkade den med den intensitet jag kände igen, så den hade väl bara vänt sig inåt mot ryggen. Nu känner jag mig relativt lugn igen, även om jag gärna hade velat åka in till BM för att kolla hjärtljuden. Ringde idag och bad om att få komma in tidigare (ska dit 1 april), men hon sa att man ändå inte lyssnar tidigare än så eftersom det är svårt att få in hjärtljuden så tidigt och att det bara skapar mer oro om man inte hör något.
Jag har med känt av min mycket mera idag än de senaste dagarna så det är väl lite olika...
Sen vet jag efter UL att min bebis favvoställning är att ligga med ryggen upp på bilderna och armar och ben sprattlandes nedåt in mot livmodern så att säga, så jag antar att det blir svårare att känna då..
Jag ska verkligen försöka att inte oroa mig så mycket och bara ta en dag i taget och njuta... Det som händer det händer ändå... oavsett... : )
En fråga... hur många av er har lagt ut på Facebook att ni väntar barn? Jag är kluven.. känner att jag vill ha det lite privat på något sätt, men jag är ju sjukt glad över det och vill egentligen att ALLA ska veta.... har börjat skriva status flera gånger, men sedan inte sparat det... : )
En tjej på jobbet ska ha någon månad efter och hon la ut på Fejjan idag.... då vart jag ännu mer sugen.. men ändå så känns det som jag inte vill hänga ut det när det väl kommer till kritan... Fattar inte varför jag är så kluven... : )