• AAEV

Juli bebis 2012

Fortfarande jobbiga men väldigt glesa värkar. Kanske att det drar igång inatt, annars har vi ju kontroll imorgon. Barnen är hos mormor nu iaf så jag kan hå förbereda allt inför imorgon :) känns skönt att kunna packa väskan i llugn och ro, dammsuga och plocka iordning!

• AAEV

Nu gick slemproppen! Men värkarna blir
    Inte tätare! Något är på g iaf ;)

• AAEV

Olympia kom till världen idag kl 13.36 efter en väldigt snabb förlossning! Hon kom i vidöppen kronbjudning så det var jobbigt
    På slutet o de satte sugklocka. Behövde inte sy något alls och är väldigt pigg :) 3450 g och 51 cm var vår prinsessa!

• AAEV

Hon kom snett, istället för att titta neråt låg hon med ögonen mot vänster, då blir det större bit av huvudet som ska ut först. Tur hon inte var så stor :)

• AAEV

Charlottetott: jag hade inte heller så ont när jag åkte in och hade då 5 min mellan och oregelbundna men i bilen kom dom med 2 minuters mellanrum och jag hann ju bara vara inne i knappt fyra timmar innan hon kom ut :)

• AAEV

Till den som undrade över slemproppen: min. Var ljusgul och kom i omgångar natten innan dottern föddes. Med sonen var den däremot röd så det kan variera :)

• AAEV

Jag äter allt och lillan får inte ont i magen så oroa dig inte i förväg :)

• AAEV

Eftersom att Olympia äter så ofta så måste jag bara gilla läget och amma när hon vill, spelar ingen roll om vi är på restaurang, i mataffären eller på stan. Dock gillar jag ju inte att flasha brösten i vanliga fall så jag gör inte det nu heller. ammar med amningsnapp men det funkar att göra det diskret också.
    Hemma i mitt eget hus ammar jag i soffan, ALLTID oavsett vem som är här. Folk som kommer och hälsar på vet ju att vi har en liten mjölktörstande bebis :)

Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • AAEV

Missmurrig: kan bara hålla med. Ska på bröllop om en månad och har samma problem! Har dock en oversize tunika som är riktigt snygg, tänkte ha den och sen ett svart linne, svart kort kort kjol och svarta strumpbyxor under så man slipper visa rumpan när man ammar. Jag har köpt
    Den på monki :)

Svar på tråden Juli bebis 2012