Inlägg från: EllaBella02 |Visa alla inlägg
  • EllaBella02

Juli bebis 2012

Ja, just nu vill hon inte äta så mycket gröt och mat förutom fruktpure men innan så åt hon bara gröt på 1 dl vatten på morgonen vid 8, sen ammar jag vid 10 när hon ska sova, lunch vid 12 en hel halvburk, ammar vid 14 fruktpure vid 4 och sedan ammar vid 7. Kanske välling innan men nu har vi inte gett välling sedan arsenikrapporten som dock min BVC sköterska säger att vi ska ta med lugn. Det finns tungmetaller i allting vi stoppar i oss men man behöver ju inte ge den med mest i dom hon sa. Hon tyckte inte man skulle sluta ge välling och gröt.

• EllaBella02

Vi har trappat upp från 4 månader. Började med en tsk om dagen och ökade med en tsk om dagen typ. Detta för att magen skulle gå vänja sig i tid gör enl min BVC ska man ge ett helt mål vid 6 månader. Då länge det inte konkurrerar ut amningen så var det helt ok enl min BVC och gluten skulle man absolut börja med innan sex månader i skydd av amningen. Tror alla gör det som funkar för dom med maten. Förra året var det ju fyra månader som gällde : )

• EllaBella02

Jag tror alla mammor känner när det är dags att börja,eller så visar det sig på vågen på bvc när bebis måste ha mer mat : ) Jag är dock inte förvånad att så många börjar med mat innan 6 månader. : )

• EllaBella02

Förstår precis hur du känner dig, men snart har det gått 4 tummar och då kan du ge en ny om han fortfarande har hög feber. Stackars små! Tur att det är ett tag kvar till nästa sprutor. Elise har gått feber också varje gång. Bra men dåliga sprutor : ( men jag tycker inte du ska oroa dig, han är snart feberfri igen!

• EllaBella02

Alltså nu är ju febern borta men istället så matvägras det! Tom bröstet var inte bra idag. : ( tuttade några tag och släppte sen, åt kanske en matsked gröt och kanske två med fruktpure vid 9. Fattar inte vad som pågår : (

• EllaBella02

Ja, idag blev hon ledsen när jag la henne ner, men har inte varit det förut. Tror jag ska backa lite idag och erbjuda tutten före mat så jag vet att hon får i sig vätska i alla fall.

• EllaBella02

Verkar som du hade rätt Hannis! Idag har bebis utslag på hela magen , verkar som det var tredagarsfebern som slog till!

Svar på tråden Juli bebis 2012