Inlägg från: EllaBella02 |Visa alla inlägg
  • EllaBella02

Juli bebis 2012

Min sambo kommer va hemma senare : ) planen är art jag ska vara hemma till november. Nu är jag lätt irriterad dock. Köpte en Britax Max way i veckan. Läser idag i instruktionsboken att Volvo V70 bara står med från 2007!! Vi har en 2001:a. Jag får ett sammanbrott om den inte är godkänd för vår bil. Ringde BP och hon skulle ringa Britax imorgon, men hon sa art hon aldrig hört talas om det, utan sa bara det inte finns AB och art stödbenet står bra så är det det enda som de tittar på när de passar in stolar. Men då kan man ju undra varför de skriver från årsmodell 2007 för. Och så kan man ju även börja undra om man måste köpa ny bil också : (

• EllaBella02

Jag jobbar oregelbundna tider 6-14 ena veckan och 14-23 andra. Så ena veckan går hon vara mellan halv 8 - 14-30 och andra 13:30 - 17 typ.

• EllaBella02

Vi ger två mål lagad mat nu. Frukost gröt, ammar, lunch, ammar, mellis, kvällsmat, välling ammar. Inte alltid hon får mellisen, beror påbörjad hon vaknar.

• EllaBella02

Alltså, nu har min bebis varit snorig till och från i 3 veckor! Hur länge ska skiten hålla i sig egentligen. Ska nog prata med BVC imorgon.

• EllaBella02

Kul! Mannen i huset spydde precis : ( magsjuka!! Fy apa är hur nojjig som helst att lillan är / blir smittad : (

• EllaBella02

Ja, jag ammar lite fortfarande. Typ 1 gång rejält på kvällen sen snuttar hon bara lite på natten 2-3 gånger. Hoppas det räcker

• EllaBella02

Här har vi också kommit på att man kan krypa / åla. Men hon tar inte krypsteg än utan står bara och gungar på alla fyra. Och ålar sig men det går bara bakåt, inte framåt : ) känner nu också en liten vass kant i munnen så en tand verkar bara på G : ) däremot har vi flera eftermiddagar haft problem med att sova. Hon håller sig vaken och ligger och gråter i sängen. Igår tex så låg vi mellan 14-16, ledsen nästan hela tiden. Jag tar inte upp henne med ligger bredvid och klappar och håller handen. Har bestämt mig tör att hon ska somna i egen säng och det går ganska bra faktiskt förutom just eftermiddagsluren. Vet inte om jag måste byta sovtid till kl 15. Kanske ska prova det.

• EllaBella02

Ja, jag får prova lite olika tider och se. På förmiddagen vid 10, somnar hon i stort sett så fort man lägger ner henne i sängen. Även kvällen är hon lätt att söva. Som det ser ut nu kanske ska tilläggas : )

• EllaBella02

Ja, hon sover jättebra en gång på förmiddagen igår och sen ingenting på eftermiddagen. Tänker att det är lite att bara sova en gång redan? Hon sover dock i stort sett hela natten från 7 till 7 vaknar bara till för att snutta. Och sen sover hon typ 2 timmar på förmiddagen oftast. Sover hon så länge på förmiddagen så sover hon typ inget på eftermiddagen.

• EllaBella02

Mamma och pappa säger hon, eller typ mammammam och pappapppapp men jag tror inte hon vet vad hon säger : )

• EllaBella02

Alltså jag får ett sammanbrott på min bebis sovtider på dan. Hon typ vägrar sova!! Hon är avtrött men ligger bara och tjuter. Hon kommer liksom inte till ro. Känns typ som hon tvingar sig att vara vaken. Nu tex har hon legat i sin säng sedan halv 10 och gnäller och tjuter till och från och ska bara krypa runt hela tiden. Jag sitter eller ligger bredvid. Har handen i sängen så hon kan ta den. Vet inte vad jag ska hitta på. Försöker jag lägga henne tillrätta igen så blir hon asförbannad och bara spjärnar emot. Kanske bäst att låta henne fara runt. Man blir ju så slut av att höra gnället och gråtet. Jag vill inte gå ut från rummet eller lämna henne så hon blir ensam. Vill att hon ska känna att jag är där. Hennes tänder håller på att komma. Kanske ändras hennes sovtider med? Hon har sovit vid 10 och 14 sedan hon va 4 månader typ. Ja, vi får väl se vad som händer. Nu somnade hon i alla fall. La henne på magen och buffade ändan : )

• EllaBella02

Min bebis har varit jätteorolig inatt. Vänder och vrider på sig och ledsen. Verkade sonat hon hade ont någonstans. Fick upp hav henne en Alvedon och en flaska välling. Vet inte om hjälpte eller om hon var så supertrött och somnade ändå. Hon är snorig med så jag fick spreya näsan. Tänderna håller ju på att komma upp. Undrar om det är dom. Det är ju svårt att veta vad det är. : ( Nu är vi vakna och ska gå upp och äta frukost.

Svar på tråden Juli bebis 2012