Juli bebis 2012
Förresten idag tittade 6:e tanden ut!ð??³ð??¬ Nu har han fyra nere och två uppe.
Förresten idag tittade 6:e tanden ut!ð??³ð??¬ Nu har han fyra nere och två uppe.
Vår dietist på BVC sa att man inte skulle ge barnen korv och kassler när de är så här små pga saltmängden.
FruSandra: Hehe. Ja det var ett meck. Matteo slörpade också i sig så mycket han kunde. Jag bara smörjde på mer.
Juliaannaeva: Konstigt att ditt BVC sa så. Både BVC och Apoteket rådde oss att smörja gommen.
Vi har också en Britax Hi-way och är jättenöjda med den. Matteo är också nöjd!
Oj nu ljög jag!!! Vi har en Britax Multi-tech ll. Vi tog den för att den går att sätta på alla platser i bilen (har också stödben) och för att den är godkänd både bakåtvänd och framåtvänd. Självklart ska man ha den bakåtvänd de första åren men när barnet blir större är den ok att vända. Den kostade ca 3600 förr men på senare tid har många företag haft kampanj på den för 2795kr.
SessanM: Jag tror att det är för salt. Så sa vår BVC-tant. Men å andra sidan sa hon att man skulle vänta med korv också tills de klarar av att bryta ner salt. Men tydligen sa någon annans BVC att det var ok. Jag hade dock tagit det säkra före det osäkra när det gäller både kassler och korv oavsett vad BVC säger.
Juliaannaeva: Vilken bra idé med yoghurten som mellanmål. Men tycker hon inte det blir surt med yoghurten och bären?
FruSandra: Stackars Vilgot. Min 16-åring hade också falsk krupp när han var liten. Ibland när det var riktigt illa satt jag med honom i famnen i en solstol på altanen mitt i natten och vinter var det också. Vi hade full vintermundering på. Hjälpte varje gång. Det finns dock jättebra mediciner. Vi fick lepheton och desentol.
JWall: Jag ger smörgås med smör och leverpastej på. Inte vitt bröd för det blir som en klump i munnen utan tex lingonbröd (inte lingongrova som har korn i) som är mörkt men inte grovt. Det delar sig fint i munnen med saliven.