Juli bebis 2012
Då är 6-månaderskollen genomförd (fast han är 6 månader och 3 veckor) och Matteo blev godkänd! Han väger 9340 gram och är 71 cm lång.
Då är 6-månaderskollen genomförd (fast han är 6 månader och 3 veckor) och Matteo blev godkänd! Han väger 9340 gram och är 71 cm lång.
Vi har köpt en Britax Multi Tech ll. Han väger ju över 9 kg så vi kommer att byta när som helst nu. Mannen ska bara få tummen loss.
Igår natt vaknade ju Matteo 20 ggr innan kl 4 och inatt när mannen skulle ta natten började det på samma sätt så när kl var 00 gav jag honom en Alvedon. Då sov han utan att vakna till 7 imorse.:O Han har sovit dåligt sen han började få tänder om man nu ska börja leta samband. Men gör det verkligen ont hela tiden även mellan tandsprickningarna. Vet inte vad jag ska göra? Jag kan ju inte ge honom Alvedon varje natt.
FruSandra: Usch! Krya på dig!!!
Jaha, då har jag svaret på varför de två senaste nätterna varit ett helvete och varför alvedonen hjälpte. Matteo har klämt ut 5:e tanden. Så nu har han tre nere och två uppe.
Grahnkotten: Håller tummarna att det inte är något allvarligt!
Chess: Usch vad hemskt när alla blir sjuka samtidigt!:( Krya på er!
Matteo har också fått tänderna i par. Första tanden kom när han var 3 mån och 10 dagar. Tre dagar senare kom den andra. Tredje tanden kom på 6-månadersdagen och tre dagar senare kom den fjärde tanden. Han har nyligen fått den 5:e tanden så nu kommer väl den 6:e när som helst. Han har jätteont så jag har köpt Aftamed som jag ska prova inatt. Det kan ju inte vara bra att få Alvedon varje natt.
Juliaannaeva: Ja det är en bedövningssalva. Den är för höstblåsor och annat som gör ont i munnen men BVC och även Apoteket rekommenderade den vid tandsprickning. Den går bort när de äter och Matteo somnar vid kvällsflaskan så jag hade lite göre med att kladda dit salvan när han sov. När jag kom med fingret ville han suga på det så jag vet inte om jag fick på så mycket och på rätt ställe. Det lär jag få veta i natt!
Ja, jag meddelar i morgon hur det gick. Men kan säga att vi haft det så här både vid tandsprickning och emellan dem.:O Matteo har inte sovit ordentligt sen han var tre mån och första tanden kom. Nu när vi gett Alvedon har jag äntligen fått sova lite.
Juliaannaeva: Åh så skönt att farmor passar. Förstår att du vill utnyttja tiden till att sova. Det hade jag absolut också gjort.
Angående bedövningssalvan verkar det som om den hjälpte. Mellan 19:30 och 22:30 vaknade han en gång i timmen men efter det var det var 10:e minut fram till 0:00. Då stod jag inte ut längre och gav honom en Alvedon och då sov han till 03:30. Så salvan fungerade fast inte lika bra som Alvedon.