Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Frågan är... När blir det bättre ??? Jag deppar ihop snart. När nätterna kommer tycker jag det börjar bli ångestfyllt. Vet ju vad som väntar. Orkar inte heller mycket mer :-/...
    Äntligen fredag. Mannen kommer vara hemma en vecka så vi båda kan hämta kraft. Sen jobbar han en vecka för att vara ledig den 22 dec till 7 januari.

• anjiali

Det jobbiga är att sömnen för mig är så viktig. Känner depression komma krypandes. Kan bocka av de flesta symtom på listan. Vet precis vad som behövs för att ta mig här ifrån detta mående. Men då är just sömnen en stor faktor !!!
    Får nog åka och sova hos mamma några nätter :-/...

• anjiali

Krya på alla sjuka bebisar !!! Inte roligt när de små är sjuka.

Trolla: problemet dagtid är att hon sover Max 30 min åt gången. Ingen större idé att lägga sig. Men det ska bli skönt att sova men känns också jätte jobbigt att åka bort

• anjiali

Sladdis: nu skrev du vad jag skulle skriva igen .
    Det är samma här, jag har jätte svårt att somna. Ibland tar det upp till en halvtimma. För mig är det terror att precis när jag ska somna bli väckt. Men jag vilar när hon somnat. Ofta är det ju vid mitt bröst så jag kommer inte så långt.
    Första barnet sov också dåligt på nätterna, men skillnaden var att hon var just första. Fanns inga andra barn som behövde mig och att hon sov längre pass på dagen.

Tänker hela tiden att det snart måste bli bättre. Halvårs bebis är inte så långt borta.

Nu är det lördag och ingen skola att få iväg barnen till. Natten var ändå ok . Jag somnade innan nio och ammade vid tolv. Kunde lägga mig igen vid ett. Sen vaknade hon mellan tre-fyra och åt. Sen vid sju. Känner mig rätt så utvilad. Underbara helg !!!
    Hela familjen har legat i sängen nu på morgonen och nu är det bara jag kvar. Hör att kaffebryggaren puttrar i köket !!!!

Ha en fin dag alla.
    Hoppas alla sjuka bebisar snarast mår bättre !!!!

• anjiali

Ok ! Alla tips på hur man får bebis att lära sig somna själv utan att använda fem minuters metoden mottages gärna !!! Inget låta skrika sig till sömn är av intresse.
    Hur gör ni när de ska somna. Hon tar inte napp.

• anjiali

Kommer knappt ihåg hur jag gjorde ð??® de tog napp båda. Tror jag ammade och sen bytte till napp. Låg bredvid i sängen.
    Nu med Milea så lägger vi alltid mellan 19-20. Pyjamas och sen ammar jag henne på soffan tills hon somnar. Kan ta lång tid. Men om jag nu ska sluta amma vid sex månader för att jag inte vill vara napp hela natten så måste jag hitta nått annat sätt än att amma. Ska jobba mera på att erbjuda gossedjur och snutten.

• anjiali

Tack för att ni berättat om nattningsrutiner . Vi får ta och testa oss fram. Försöker introducera gossedjur och snutte som hon kan ha när tutten försvinner.

• anjiali

Sovit mer än två timmar i sträck inatt . Bara varit vaken vid fyra. Min man har sovit desto mindre. Ser fram emot ett par nätters sömn till och på tisdag kickar jag igång träningen igen. Den här depressionen som är på g ska baske mig motas i dörren. Sömn, träning och avlastning heter medicinen. Hoppas det hjälper

Ha en skön måndag !!!!

• anjiali

Tanken var att vänta till jul men det höll inte längre. Mannen har tagit föräldrarledigt dubbeldagar. Tur att de dagarna finns !!!

• anjiali

Hannavirrpanna : fya vilken pärs !!! Skönt att du har det bakom dig !

Milifjor : gött mos !!! Sova hela natten är det bästa som finns just nu. Slår allt i häst längder.

Vi har också femmånaders kontroll hos oss. Ska dit på tisdag om en vecka för spruta.

Har fått sova inatt också. Lycka !!!! Är hemma hos en kompis under dagen så mannen min får sova. Han och Milae har sovit desto mindre. Tycker synd om honom efter två nätter. Tänk att jag haft det så i fem månader. Bör nog kunna sova vidare ett par nätter till med gott samvete :-/.

Svar på tråden Juli bebis 2012