• sallybuse

Tycker ni om Suchi

Har alltid sagt de att jag skulle aldrig i hela mitt liv äta rå fisk.Men jag åt de i måndags och de va faktiskt gott.Men de va starkt de som va med kommer inte ihåg va de hette.Då skulle man ha varit kanon förskyld då hade de rensat upp hela systemet med all snor.Finns ju många som säger att det är gott.Vad tycker ni?????

• Svar på tråden Tycker ni om Suchi
  • Sweet life

Wasabi heter det... Och Sushi stavas det!!

Skitgott är vad det är! Äter det minst 2 gånger i veckan och gärna mer nu när jag är gravid!

• sallybuse
    Sweet life skrev 2011-11-02 14:05:32 följande:
    Wasabi heter det... Och Sushi stavas det!!

Skitgott är vad det är! Äter det minst 2 gånger i veckan och gärna mer nu när jag är gravid!
    Ja ok ja vet inte riktigt hur de stavades men du visste vad jag menade.Men kan man inte äta de när man e gravid.I så fall varför inte??
  • Sweet life
    sallybuse skrev 2011-11-02 14:08:34 följande:
    Ja ok ja vet inte riktigt hur de stavades men du visste vad jag menade.Men kan man inte äta de när man e gravid.I så fall varför inte??
    Man kan äta det när man är gravid!

Men man ska vara noga med att äta nygjord sushi och undvika tonfisk.. Jag äter ändå bara de med räka och avocado nu när jag är gravid och dem är ju inte råa!
  • Rocket Mania

Sushi kan vara det absolut godaste och det absolut äckligaste som finns.

Välgjord sushi från en bra restaurang = himmelrike
    Sushi från typ ICA eller suspekt sushi-ställe = kräkvarning

Jag älskar sushi. Älskar! 

• Bordeaux
    Rocket Mania skrev 2011-11-02 14:13:29 följande:
    Sushi kan vara det absolut godaste och det absolut äckligaste som finns.

Välgjord sushi från en bra restaurang = himmelrike
    Sushi från typ ICA eller suspekt sushi-ställe = kräkvarning

Jag älskar sushi. Älskar! 
    Precis exakt så är det.
  • Emmalinnéa

En vanlig missuppfattning är att sushi är liktydigt med rå fisk, vilket inte stämmer, då rå fisk på japanska restauranger kallas sashimi

jag tycker inte om sashimi men vill jätte gärna pröva tillagad sushi :)

• Pyrola

Älskar både sashimi och sushi skulle kunna äta det varje dag restan av livet. Älskade det även under graviditeten, men åt bara lax, räkor och advocado.

• Sweet life
    Emmalinnéa skrev 2011-11-02 14:16:54 följande:
    En vanlig missuppfattning är att sushi är liktydigt med rå fisk, vilket inte stämmer, då rå fisk på japanska restauranger kallas sashimi

jag tycker inte om sashimi men vill jätte gärna pröva tillagad sushi :)
    Nej, sushi är sättet att göra maten på... Tillagad sushi? Du menar typ omelett, räkor och tufu?
  • Jeanette28

Sashimi levde jag pa innan jag blev gravid! Finns inget godare an lax sashimi!!

• Pyrola

Jag kan väldigt lite om japansk matlagning men sashi är väl när man serverar tunna skivor fiskfilè. Sushi är ris, sjögräs(nori) och fisk\omelett\skaldjur och beroende på hur dem är rullade och vad dem innhåller så heter dem olika saker.

Svar på tråden Tycker ni om Suchi