• sallybuse

Tycker ni om Suchi

Har alltid sagt de att jag skulle aldrig i hela mitt liv äta rå fisk.Men jag åt de i måndags och de va faktiskt gott.Men de va starkt de som va med kommer inte ihåg va de hette.Då skulle man ha varit kanon förskyld då hade de rensat upp hela systemet med all snor.Finns ju många som säger att det är gott.Vad tycker ni?????

• Svar på tråden Tycker ni om Suchi
  • Sweet life
    Jeanette28 skrev 2011-11-02 15:01:54 följande:
    Sashimi levde jag pa innan jag blev gravid! Finns inget godare an lax sashimi!!
    Jag tycker det är lite tråkigt att bara äta fiskslamsor som man ska doppa i soya...
  • Pyrola
    Sweet life skrev 2011-11-02 15:03:16 följande:
    Jag tycker det är lite tråkigt att bara äta fiskslamsor som man ska doppa i soya...
    Är det bra fisk och bra serverat är det underbart gott!
  • Sweet life
    Pyrola skrev 2011-11-02 15:03:12 följande:
    Jag kan väldigt lite om japansk matlagning men sashi är väl när man serverar tunna skivor fiskfilè. Sushi är ris, sjögräs(nori) och fisk\omelett\skaldjur och beroende på hur dem är rullade och vad dem innhåller så heter dem olika saker.
    Nigiri är de bitar med "risbollar" under fisken. Maki är rullarna med sjögräs på utsidan. Califronia roll är de rullar med riset på utsidan och oftast med sesamfrön...
  • Emmalinnéa
    Sweet life skrev 2011-11-02 14:58:42 följande:
    Nej, sushi är sättet att göra maten på... Tillagad sushi? Du menar typ omelett, räkor och tufu?
    alltså ingen rå fisk i sushin, råfisk i sushi kallas sashimi. man använder istället ångkokad,grillad,gravad,kokt eller stekt fisk i Nigirizushi (tornen) eller i Makizushi (rullarna) 

på en riktig sushirestaurang kan man välja mellan rått och tillagat 
  • Regnig måndag

Sushi är skitäckligt i ordets rätta bemärkelse. Jag har testat en gång och jag slösar aldrig mer pengar på något så totalt genomvidrigt. Tom gräsmatta är godare att äta, med tistlar och allt...

Grattis till guldet NZ!
  • Sweet life
    Emmalinnéa skrev 2011-11-02 16:12:29 följande:
    alltså ingen rå fisk i sushin, råfisk i sushi kallas sashimi. man använder istället ångkokad,grillad,gravad,kokt eller stekt fisk i Nigirizushi (tornen) eller i Makizushi (rullarna) 

på en riktig sushirestaurang kan man välja mellan rått och tillagat 
    Hmmmm, låter väldigt konstigt med tanke på att Sushi enligt den sishikock jag känner (utbildad i japan) är sushi när rå fisk, jätteräkor, tillagad fisk och vegetariska alternativ serveras med ris i form av nigiri eller maki. Sashime/i är enbart tunt skivade filéer av rå fisk utan ris...
  • Sweet life
    Regnig måndag skrev 2011-11-02 16:14:38 följande:
    Sushi är skitäckligt i ordets rätta bemärkelse. Jag har testat en gång och jag slösar aldrig mer pengar på något så totalt genomvidrigt. Tom gräsmatta är godare att äta, med tistlar och allt...
    Ofta måste man prova det fler gånger för att gilla det.. Är sällan folk som gillar det efter första gången...
  • jagsmygerut

Jag älskar sushi, är på Aruba nu och här har jag bara hittat svindyr sushi som inte alls är lika god som hemma Kan inte vänta tills jag kommer hem igen och får äta det

Svar på tråden Tycker ni om Suchi