• sallybuse

Tycker ni om Suchi

Har alltid sagt de att jag skulle aldrig i hela mitt liv äta rå fisk.Men jag åt de i måndags och de va faktiskt gott.Men de va starkt de som va med kommer inte ihåg va de hette.Då skulle man ha varit kanon förskyld då hade de rensat upp hela systemet med all snor.Finns ju många som säger att det är gott.Vad tycker ni?????

• Svar på tråden Tycker ni om Suchi
  • Mynta

Jag älskar sushi!! Den här veckan har det blivit två gånger, blir nog imorgon också...

Mina favoriter är Nigiri med lax eller avokado. Mumma!

• MammaAmy

finns inget godare..vill jag unna mig en riktigt god lunch/middag väljer jag sushi..
    det starka är wasabi elr hur det nu stavas...och första gången jag åt det kom tårarna fram så starkt var det..så nu är jag lite försiktigare med wasabin eheh petar gärna bort det =)))

ooh vad sugen jag blev nu :)

• Underbar

Sushi betyder inte rå fisk, vilket är en vanlig missuppfattning.
    Sushi är det vinägermarinerade riset. 

• Mynta

Underbar - Precis, så har jag också lärt mig det.

• Sweet life
    Underbar skrev 2011-11-03 13:41:55 följande:
    Sushi betyder inte rå fisk, vilket är en vanlig missuppfattning.
    Sushi är det vinägermarinerade riset. 
    Precis... Eftersom det finns sushi med både tillagad fisk och rå fisk, samt kött och grönsaker...
  • Kinya
    MammaAmy skrev 2011-11-03 13:40:33 följande:
    finns inget godare..vill jag unna mig en riktigt god lunch/middag väljer jag sushi..
    det starka är wasabi elr hur det nu stavas...och första gången jag åt det kom tårarna fram så starkt var det..så nu är jag lite försiktigare med wasabin eheh petar gärna bort det =)))

*dreggel dreggel*

Vet du inte att det är fult att retas??  Skrattande
  • Underbar

Personligen så fullkomligt älskar jag sushi och äter det ganska ofta. 
    Men bilden ovan ger mig nästan kväljningar då den påminner om en mindre god sushi som jag köpte i affären färdigpackad en gång.
    Och jag kan bara inte med de där plastutsmyckningarna hehe. 

• Mynta

Har tre minuters gångväg till stans bästa sushihak... Det är tur att det är hyfsat nyttigt iallafall!

• Lingonflickan
    MammaAmy skrev 2011-11-03 13:40:33 följande:

Tungan uteTungan uteTungan ute
    Född Kvinna och skitstolt över det!
  • vampyria2

Är det godaste jag vet och har den turen att mina ungar ör lika tokiga i det som mig, när vi är nere på stan så tjatar de inte om att gå på Mc Donalds utan det är sushi de tjatar om

• Sweet life

HAha appropå barn och sushi!

Min systerdotter kom hem från skolan och sa "mamma, imorgon ska jag få ha sushi med mig till förskolan"... Min syster frågade varför och då sa hon "jo, vi ska ha utflykt och fröken sa att man skulle ta med sin favoritmat!"

Haha, fröknarna antog nog att barnens favoritmat är typ pannkakor!

• Hannah76

Älskar sushi!

Båda barnen älskar det, men i olika former.
    Men mannen hatar det..

• Kinya
    Sweet life skrev 2011-11-03 15:18:04 följande:
    HAha appropå barn och sushi!

Min systerdotter kom hem från skolan och sa "mamma, imorgon ska jag få ha sushi med mig till förskolan"... Min syster frågade varför och då sa hon "jo, vi ska ha utflykt och fröken sa att man skulle ta med sin favoritmat!"

Haha, fröknarna antog nog att barnens favoritmat är typ pannkakor!
    Hehe, min dotter började äta sushi när hon var 1,5 år. Nu är hon snart 2 år och älskar sushi. Hon skriker högt av förtjusning när hon får se påsen från sushistället!
  • Capt Janeway

Jag älskar både sushi och sashimi!

Sushi är min favoriträtt.
    (Förutom med bläckfisk. Ungefär som att tugga en våt gummislang hehee).

Mycket soya och wasabi ska det vara! 

• MammaAmy
    Kinya skrev 2011-11-03 14:02:11 följande:
    *dreggel dreggel*

Vet du inte att det är fult att retas??  Skrattande
    ahhaha =)
    jag retade nog upp MIG SJÄLV haha =) 
Svar på tråden Tycker ni om Suchi