• sallybuse

Tycker ni om Suchi

Har alltid sagt de att jag skulle aldrig i hela mitt liv äta rå fisk.Men jag åt de i måndags och de va faktiskt gott.Men de va starkt de som va med kommer inte ihåg va de hette.Då skulle man ha varit kanon förskyld då hade de rensat upp hela systemet med all snor.Finns ju många som säger att det är gott.Vad tycker ni?????

• Svar på tråden Tycker ni om Suchi
  • holy shit

Gillar också sushi, men äter alltid vegetarisk.

• LinnéaHammar

Jag ÄLSKAR sushi!!
    Gissa om jag blev glad bär jag fick höra att man kan äta det fast man är gravid?
    Gillar mest nigiri, är inte så förtjust i rullarna. Senast igår köpte vi det till middag. Mycket wasabi ska det vara! 

• Sweet life
    LinnéaHammar skrev 2011-11-02 18:02:10 följande:
    Jag ÄLSKAR sushi!!
    Gissa om jag blev glad bär jag fick höra att man kan äta det fast man är gravid?
    Gillar mest nigiri, är inte så förtjust i rullarna. Senast igår köpte vi det till middag. Mycket wasabi ska det vara! 
    Haha jag har nästan mer wasabi än soya när jag doppar...
  • mandelblomma
    sallybuse skrev 2011-11-02 14:08:34 följande:
    Ja ok ja vet inte riktigt hur de stavades men du visste vad jag menade.Men kan man inte äta de när man e gravid.I så fall varför inte??
    man kan äta det när man är gravid, råden ändrades för några år sen :)
  • Regnig måndag
    Sweet life skrev 2011-11-02 17:47:05 följande:
    Ofta måste man prova det fler gånger för att gilla det.. Är sällan folk som gillar det efter första gången...
    I det här fallet är jag lika tjurskallig som en 4-åring.
    Grattis till guldet NZ!
  • Emmalinnéa
    Sweet life skrev 2011-11-02 17:46:16 följande:
    Hmmmm, låter väldigt konstigt med tanke på att Sushi enligt den sishikock jag känner (utbildad i japan) är sushi när rå fisk, jätteräkor, tillagad fisk och vegetariska alternativ serveras med ris i form av nigiri eller maki. Sashime/i är enbart tunt skivade filéer av rå fisk utan ris...
    hehe roligt bor precis bredvid ett sushi ställe deras kock lärde mig detta... 
  • Sweet life
    Emmalinnéa skrev 2011-11-02 21:17:43 följande:
    hehe roligt bor precis bredvid ett sushi ställe deras kock lärde mig detta... 
    Ja, alla verkar ha olika åsikter om vad som är vad. Men jag rekomenderar att du läser lite litteratur och egentligen bara googlar sushi så kommer det stå att man i Sverige ofta blandar ihop begreppen sushi och sashimi....
  • Kinya
    Sweet life skrev 2011-11-02 17:47:05 följande:
    Ofta måste man prova det fler gånger för att gilla det.. Är sällan folk som gillar det efter första gången...
    Jag älskade det första gången jag åt det! Det är sååå gott!
  • Lingonflickan
    Kinya skrev 2011-11-03 08:28:09 följande:
    Jag älskade det första gången jag åt det! Det är sååå gott!

samma här!
    Född Kvinna och skitstolt över det!
Svar på tråden Tycker ni om Suchi