• Anonym

Svärdotter, hur är din relation med din svärmor?

Min är minst sagt ansträngt. Nu väntar jag min andra pojke och har en flicka.
    Och det känner jag mig besviken över, det här med svärdöttrar som verkar vara så svårt....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-02 20:31
    Berätta gärna lite om vad det är som gör relationen bra/dålig.

• Svar på tråden Svärdotter, hur är din relation med din svärmor?
  • Ärtan2012

jag har en jättebra relation till min svärmor, hon är hur snäll och gullig som helst :)

• Lena

Det funkar helt okej men vi är ganska olika. Min relation med min mamma lider av samma problem men där är jag mer naturligt avslappnad.

• Mammat3

Jag har världens bästa svärmor. Hon är en underbar människa och så himla omtänksam mot barnen. Hennes barn barn är hennes liv (enligt henne). Hoppas hon känner likadant med mej vore tråkigt annars :)

• xMariax

Kunde inte haft en bättre svärmor! Det är lätt att konversera och umgås med henne. Hon är mycket delaktig men tar ändå avstånd ibland. :)

• Nattie

Jag har en underbar relation med min svärmor! Hon brukar kalla mig för sin extra dotter :)

• Anonym

Min svärmor är jag väldigt nöjd med
    Hon är toppen och verkligen bryr sig och är väldigt omtänksam. Tyvärr kan jag inte säga detsamma om min egen mor. Jag har en helt klart bättre relation till min svärmor än till min mamma, detta gäller även mina barn (deras barnbarn). Känner att jag kan prata med svärmor om saker jag inte skulle vilja nämna för min mamma.

• lurv

Jag gillar min svärmis skarp! Vi har haft våra duster men löst dom och som jag ser det så är det ett naturligt förhållande. Även om man gillar varandra så finns det ju saker som man inte är överens om. Huvudsaken att man kan lösa de problem som uppstår

• Nintendo

Den är helt okej.
    Min svärmor är en "tantig bullmamma", ganska konservativ och gammeldags i åsikter och sätt. I deras familj är konflikter icke-existerande då de aldrig pratar om saker som kan upplevas negativa så även om hon skulle ogilla något jag gör skulle hon hålla det för sig själv. Hon är vänlig och bryr sig mycket om barnen och även om oss.

• Maskot

Jag har en okej relation med min svärmor. Vi är ganska olika, men har alltid kommit överrens.

Numer är jag även svärmor, då min 20-åriga son blivit sambo. Den relationen känns väldigt bra och jag går många gånger genom henne  för att planera saker med de unga. Hon är toppen! 

• Anonym

Jag gillar min svärmor men hon driver mig till vansinne ibland.
    T.ex. idag när vi bjöd på mat så har hon helt plötsligt flyttat köksbordet så att tklampan nästan hänger över huvudet på mig om jag skulle sitta ner och sen hade hon packat upp viktiga papper ur en flyttkartong och lagt dem under tv:n(?) de låg ju i kartongen för att de inte ska ligga och skräpa nånstans så att sonen ska hitta dem och riva sönder dem. (Vilket jag berättade för henne härom dagen när hon var här)

Dessutom så klagar hon på allt jag gör med min son. Allt från amning till sömn och lek gör jag fel. Jag tom tröstar fel enligt henne.
    Är rätt less på klankandet och att hon tar sig friheter att ordna om i mitt eget hem. Tyvärr har jag inte sett henne ordna om än så jag har inte kunnat ta upp det med henne. Det liksom sker när jag är på toaletten eller i ett annat rum. Ang uppfostran av min son så där hugger jag emot när jag orkar och kan utan att säga nåt dumt.

Svar på tråden Svärdotter, hur är din relation med din svärmor?