• emmgus

Hinnsvepning, funkade det för er?

Är gravid i v 39 och fick igår en hinnsvepning.
    Fick testat göra en i måndags men då var inte tappen tillräckligt mogen. Banrmorskan testade göra en igår med inställningen att det har nog inte hänt mycket men blev riktigt glatt överaskad och glad när de hänt jätte mycket och jag var öppen 2,5cm!
    Hon kunde göra svepningen ordentligt och kände bebisens huvud under undersökningen =)

Min barnmorska var som sagt hoppfull, men jag har inte känt något sen igår när jag gjorde det vid 15:00.
    Ingen slempropp, inga blödningar och inga värkar.

Förstår att det kan ta upp till ibland tre dygn innan något händer (om det ens händer något) Men chanserna ökar ju om man redan är mogen vilket jag var eftersom jag öppnat mig.

Så till er andra som gjort det.
    Hur funkade det för er?
    Och när drog det igång och hur?

Tacksam för svar =)

• Svar på tråden Hinnsvepning, funkade det för er?
  • emmgus

Än behöver jag kanske inte ge upp hoppet då?
    Har ju bara gått lite mer än 24 timmar än och det verkar som om de kan ha verkan upp till tre dygn efteråt?
    Håller verkligen tummarna, vill så gärna att detta ska va över nu.

• Adamama

Du kanske  kunde göra en kombo? Med sex?

Min bm sa att allt prat om teer och gå i trappor och sånt var struntprat. men att sex kunde funka OM man var mogen. För i sperma finns tydligen oxytocin som är detsamma som barnet utsöndrar när det vill sätta igång värkarna. Typ. Men att det inte är så mycket, så vill man ha en rejäl färdknäpp tipsade hon om sex ett par gånger på raken inom loppet av några timmar.

...jag föreslog det för maken, men han var tveksam kan jag lova. Hade fått norsk massage på dagen (läkaren drog och knådade tappen lite) och en gång sex på kvällen och på natten blev det bebis. Vet inte vad som gjorde mest nytta.   

♥ tvåbarnsmamma på god väg att bli trebarnsmamma ♥
  • bumbi 84

gjorde 4st med barn nr 3 hände inget

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • emmgus

Jag ger upp, den där jäkla hinnsvepningen verkar inte funkat alls. Mer än 48 timmar sedan den gjordes nu.

• Linda b1986

Emmgus- bröststimulering var det som verkligen satte igång värkarna för mig, höll på i 20 min och poff var de riktiga värkarna igång( hade dock gjort detta innan utan någon effekt mer än punvärkar men är kroppen redo kan deg verkligen fungera)

• Fidi

För mig fungerade det, fick en på BF +8, födde 10 timmar senare. Hon kanske hade kommit då iaf eftersom jag hade gått över. Men jag tror på att det fungerade =)

• Zebre

Jag vill prova! Maste fraga BM nästa gang jag träffar henne, för jag orkar snart inte mer...även om jag bara är i vecka 39 och gick över tiden förra gangen. Man maste vara öppen för att kunna göra hinnsvepning, sa att de kommer at hinnorna, eller hur funkar det?

• Rainbow brite

Bästa är att ha sex efter en hinnsvepning.
    Så kör gärnet  

Svar på tråden Hinnsvepning, funkade det för er?