Inlägg från: Elephino |Visa alla inlägg
  • Elephino

    CSN - hur många poäng måste man klara av

    Har du inte skrivit svaret på din fråga i inlägg nr 1? Citat inlägg 1: "För att få studiemedel på deltid 75procent eller deltid 50 procent krävs det att du studerar i genomsnitt 1,125 högskolepoäng respektive 0,75 högskolepoäng per vecka". Räkna själv ut 75% alt. 62,5% av det.

  • Elephino
    Mums70 skrev 2011-11-03 19:36:45 följande:
    Ja de kanske jag hade utan att tänka till. Rimligtvis ska jag då alltså klara hm... 15 poäng per termin, hälften mot dom på heltid. Ah då kanske jag kan andas lite igen då..
    Eh, nej? Du förväntas studera 0,75hp/v. 0,75hp ' 30 veckor * 62,5% = så mycket poäng du behöver för fortsatt CSN, om det är första året du studerar.. 0,75hp/v * 30 veckor *  75% = så mcket poäng du behöver för fortsatt CSN, om du läst mer än 60hp.
  • Elephino

    Du har rätt i att poängkraven inte är lika höga. Men precis som poängkraven inte är 100% för den som studerar och tar studiemedel på heltid, är det inte heller det för den som tar studiemedel på deltid.

  • Elephino
    Mums70 skrev 2011-11-03 20:12:42 följande:
    Men då borde ju kravet vara att jag ska klara 0,75 poäng per vecka, eller är jag helt fel ute och cyklar då menar du?
    Ja. Ser du min uträkning i inlägg nr 6?
Svar på tråden CSN - hur många poäng måste man klara av