• LokesMammi

När gjorde ditt barn......

Hej! Är lite nyfiken på utvecklingen av barn.
    Min son är snart 10mån. Han lärde sig o sitta själv när han var 9 månader. Han har suttit i 2-3v. Han varken kryper eller går! Kan ta nåt steg när man håller i hans händer, men det är segt.

Vore kul o se när era barn satt/kröp/gick

11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-03 21:33
    Rösta bara när barnet kröp ist. Tänkte helt fel! :/
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När gjorde ditt barn......
  • JustJack

Äldsta dottern kröp när hon  var 7 månader, yngsta dottern har precis lärt sig (9 ½ månad nu) men hennes tvillingbrosa gör inte ens en antydan till att vilja krypa. Däremot kan han gå med gåvagn om man ställer honom upp.

• Mariaaa

Kan inte rösta via mobilen, men min dotter är 10 månader och lärde sig krypa vid 7.

• Lily of the Hollow

Min son kröp när han var 5 månader. Han var väldigt stark i kroppen redan från födseln, är fortfarande muskulös! Vet inte vad som hände för han var superstill i magen =)

• Luulu

Sonen satt vid 6 månader, ålade (hans krypa) vid 7 månader och gick vid 10,5 mån :)
    Andra sonen är för liten för något av det än:P 

Mamma till Wilde 091230 & Totte 110901 - louisevestin.blogspot.com/
  • sollan

Äldsta sonen kröp när han va 4,5 månad & hans lillebror kröp när han va ca 12 månader.

Simon 970118 & Nikodemus 091010<3
  • annat82
    Lily of the Hollow skrev 2011-11-03 21:55:53 följande:
    Min son kröp när han var 5 månader. Han var väldigt stark i kroppen redan från födseln, är fortfarande muskulös! Vet inte vad som hände för han var superstill i magen =)

Precis så var äldsta dottern. Stilla i magen och full rulle sedan födseln

Satt och kröp vid 5 månader och gick obehindrat strax före 10 månader.

• JeanneDArc

Satt vid 5 mån, försökte krypa vid 6 mån, kröp bra vid 7, gick med stöd vid 10, gick själv vid 11 och sprang vid 1 år

• Lily of the Hollow
    annat82 skrev 2011-11-03 22:05:11 följande:

Precis så var äldsta dottern. Stilla i magen och full rulle sedan födseln

Satt och kröp vid 5 månader och gick obehindrat strax före 10 månader.

Haha precis samma med knallandet här =)
    Den som väntas komma ut snart lär vara tvärtom, för det är full rulle i magen! 
  • frukarlssonn

Min första dotter satt vid tio mån, kröp när hon fyllde ett och gick när hon blev 17 mån. Min andra satt själv vid nio månader tror jag de va, kröp runt tio mån och går inte än, fyllde ett för två veckor sedan. Men hon har börjat stå själv några sekunder. Och går bra med gåvagnen. Men balansen finns inte än.

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Natulcien

Vår son satt stadigt vid 7 månader. Sen satt han, och satt, och satt, och satt...
    ...och så kröp han vid 11 månader. I samma veva lärde han sig sätta sig upp själv (för inte ens det kunde han på 10-månaderskontrollen) och dra sig upp till stående.

Så man kan säga att det var lite ketchup-effekt med det motoriska där. Allt kom på en gång. Skrattande

Nu är han 1 år, kryper i racerfart, går rask utmed möbler och står ofta utan att hålla i sig.

Svar på tråden När gjorde ditt barn......