• LokesMammi

När gjorde ditt barn......

Hej! Är lite nyfiken på utvecklingen av barn.
    Min son är snart 10mån. Han lärde sig o sitta själv när han var 9 månader. Han har suttit i 2-3v. Han varken kryper eller går! Kan ta nåt steg när man håller i hans händer, men det är segt.

Vore kul o se när era barn satt/kröp/gick

11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-03 21:33
    Rösta bara när barnet kröp ist. Tänkte helt fel! :/
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När gjorde ditt barn......
  • Decembra

Pojkarna har varit väldigt lika.

Satt: 6 mån
    Kröp: 9 mån
    Gick: 12 mån 

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • Fr1dlyst

Ålade 4 månader, kröp 5 månader, kröp och satte sig på rumpan själv helt stadigt 6 månader. Sprang iväg vid 9 månader.

Så har det varit med båda mina pojkar.

Axel 080415 och Ludvig 100315 <3
  • Red drum

Ettan kröp vid sju månader, tvåan 4,5 månader, trean vid åtta månader

• AlexanderBubben

Ålade vid 4 månader, sitter bra och kan själv ta sig upp till sittandes vid 6 månader och kryper bra gör han nog när som helst (han är 6 månader just nu)

• huxflux

Han satt själv vid 5,5 månader. Åla framåt gör han inte än, men han tar sig fram i cirklar, åt sidan och baklänges sedan ett par veckor (7 månader om en vecka drygt). Han är väldigt nära att krypa, men är nog lite för otålig :)

• LyckligMamma2011

Min son satt själv vid 5,5 månader, börja åla vid 7 mån och nu är han 8,5 månader och ålar forf.. Ställer sig dock på knäna och gungar fram o tillbaka.

• K g

Han började krypa och resa sig mot saker samma dag, då var han 7,5 månader. Han tog första stegen vid 1 ungefär, men började inte promenera runt på eget initiativ innan han var 18 månader. Bland alla barn jag känner så har det varierat väldigt mycket så jag tror normalspannet är jättestort.

• Makka Pakka

Satt vid 6 mån, ålade vid 7 mån men tyckte det var jobbigt så efter en vecka kröp han istället. Gick vid 11 mån.

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • LoverBambi

Mina tre har varit relativt tidiga.
    Nr 1gick vid 8 månaders ålder
    Nr 2 gick vid 11 månaders ålder
    Nr3 gick vid 9 månaders ålder

• Faile

Röstade på 9 månader men det var barn nr 2. Barn nr 1 kröp aldrig utan satt tills han var 12 månader och började då gå direkt.

Sluta jiddra, börja trolla!
Svar på tråden När gjorde ditt barn......