• LokesMammi

När gjorde ditt barn......

Hej! Är lite nyfiken på utvecklingen av barn.
    Min son är snart 10mån. Han lärde sig o sitta själv när han var 9 månader. Han har suttit i 2-3v. Han varken kryper eller går! Kan ta nåt steg när man håller i hans händer, men det är segt.

Vore kul o se när era barn satt/kröp/gick

11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-03 21:33
    Rösta bara när barnet kröp ist. Tänkte helt fel! :/
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När gjorde ditt barn......
  • lillakotten

Satt: 5 mån
    Kröp: 8 mån
    Gick: 11 mån ( hon började vid 10 mån men det tog ett tag innan hon endast gick)

• gobbledigook

satt: 5 månader
    kröp: 5-6 månader
    gick: 11-12 månader

• Butterscotch

Båda barnen satt utan stöd vid 6-7 månaders ålder. Jag minns faktiskt inte när dottern började krypa... sonen kröp aldrig, han hoppade runt på rumpan. Dottern började gå vid 14 månaders ålder (efter att ha gått på egen hand med stöd sedan ca 8 månaders ålder), och sonen började gå vid 13 månader.

• Äppelpaj80

Minns inte men den äldsta gick före hon kröp på riktigt Hon var 9 månader när hon började gå och den yngsta var 10 månader.

• viseversa

Indra
    satt 5mån
    kröp 8mån
    gick 13mån

Alwa
    satt 7mån
    kröp 10mån
    gick 14mån

Odin
    Satt 4,5mån
    kröp 7mån
    Han går inte ännu men reser sig mot saker. Han är 8mån nu! 

• Johans Pillerill

Satt själv 4 mån men tog sig inte från liggande till sittande förrän nästan 6 mån, kröp 6 mån och gick dagarna innan hon blev 11 månader... Nu springer hon och hoppar och jag kan bara tänka tillbaka på den sköna tiden när hon bara låg och var söt :)

• My Girls

Satt kring 6 månader. Båda verkar bara åla sig framåt och hoppa över att krypa. Tror lillasyster kommer börja gå snart för vi tränar och hon drar sig uppåt själv och är snart 9 månader. Storasyster gick vid 10 mån.

Youth is a wonderful thing. What a crime to waste it on children.
  • holy shit

Satt: 6 månader
    Kröp: 8 månader
    Gick: 10 månader

Svar på tråden När gjorde ditt barn......