• alllison

min 3 månaders bebis står.

min son är snart 3 månader och vill bara sitta eller stå. han ställer sig själv när man håller i hans händer sedan kan han stå i flera minuter om man håller i händerna för att hjälpa till lite med balansen

det är mitt första barn och vad jag har förstått ska det dröja innan han ens vänder på sig själv. och det gör han ju inte.. 

så min fråga är ska jag låta honom stå och sitta och det andra kommer när det kommer eller ska jag tvinga honom att ligga på rygg för att han ska vända sig o sedan lära sig att komma upp helt själv.  blev lite rörigt känner jag men jag koppas ni förstår frågan annars får ni fråga:)

• Svar på tråden min 3 månaders bebis står.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad

Våra barn var liknande och barnläkaren sa att vi inte ska låta de stå eller sitta tills de var 5-6 mån.

• Nelah

Min son ville också bara stå och sitta i början, hade man han halvsittande så kämpade han sig upp till sittande - rak i ryggen skulle han vara :p Inte kunde man luta sig tillbaka och då var han bara några veckor gammal.

Skulle barnet inte kunna vända sig för att de gärna vill sitta? Min son vände sig från rygg till mage vid 2,5mån så det behöver du nog inte vara orolig för det :) Han började sitta själv utan stöd vid 4mån.

Jag vill och jag kan...
  • lindarutan

Oj! Kan era barn stå så tidigt? Då är det nog högskoleprovet nästa Flört Men risken är nog att de aldrig kommer kunna rulla runt...

• Lillafrejasmamma

Min dotter var likadan, sitta elller stå tidigt men satt ligga på rygg eller mage var ingen hitt. vid 4 månader satt hon själv med lite kuddar runt zsig fall hon skulle falla och vid 6 månader satt hon utan problem och sträkter sig efter saker och försöker krypa.

Mage har hon för någon vecka sedan upptäkt att det är riktigt kul att rulla över på och jag gjorde som ni att jag lät henne göra det hon tyckte om (altså sitta eller stå)   

• tulip79

Sonen började vilja stå i knät när han var 2 månader. Samma sak med hans kusin, hon var också 2 månader. Ville han stå så lät vi honom göra det.

• coco channel

Min son oxå började stå vid 3 månader tror för att jag lärde honom att försöka gå varje dag, han är stark i benen då köpte för honom lära gå vagn med musik och det fungerar jättebra han kan sätta om han är trött oxå på vagnen, nu är han 3 månader.

• coco channel

Glömde att säga att han kan rulla runt, vända på magen o sen på ryggen och försöka krypa.

• Paisley

Det är en sak att luta dem mot soffryggen och säga att de står upp, och det är en annan sak att de själva kan stå upp med stöd. Om man lutar hela magen mot en kudde så är det knappast att stå upp. Det kan typ nästan vilken bebis som helst i den åldern, för att i nästa stund falla bakåt.

Det är bättre och säkrare att de får stå upp i ens knä och gunga lite med benen och träna. Varför den här stressen?

Se till att de ligger mycket på magen istället.   

Detaljerna är helheten
Svar på tråden min 3 månaders bebis står.