• alllison

min 3 månaders bebis står.

min son är snart 3 månader och vill bara sitta eller stå. han ställer sig själv när man håller i hans händer sedan kan han stå i flera minuter om man håller i händerna för att hjälpa till lite med balansen

det är mitt första barn och vad jag har förstått ska det dröja innan han ens vänder på sig själv. och det gör han ju inte.. 

så min fråga är ska jag låta honom stå och sitta och det andra kommer när det kommer eller ska jag tvinga honom att ligga på rygg för att han ska vända sig o sedan lära sig att komma upp helt själv.  blev lite rörigt känner jag men jag koppas ni förstår frågan annars får ni fråga:)

• Svar på tråden min 3 månaders bebis står.
  • lotten77

Kanske för de kört dem gå så tidigt och nu får de ha dem i sjal för de inte ska smita

• lollisen
    coco channel skrev 2012-06-30 10:31:04 följande:
    Vill bara säga att i Afrika de lära sina barn gå vid en månad för att släppa bära de hela tiden och för att gå och jobba, känns så tidigt vid en månad :)
    Du menar att de i afrikas alla länder lär alla barn att gå vid 1 månads ålder? Inte illa... Tänk om vi i europa eller asien kunde göra detsamma... hahaha..
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • ThePointOfItAll
    coco channel skrev 2012-06-30 10:31:04 följande:
    Vill bara säga att i Afrika de lära sina barn gå vid en månad för att släppa bära de hela tiden och för att gå och jobba, känns så tidigt vid en månad :)
    Tror du verkligen att det är så? Det måste i så fall vara det dummaste påståendet jag hört, haha.
  • lollisen

Det är SÅ roande när vuxna människor fortfarande tror att afrika är ett land.

• ThePointOfItAll
    coco channel skrev 2012-06-30 12:42:16 följande:
    Woodgrove: tro eller inte! De visade den på SVT 1.
    Det inslaget skulle jag vilja se. Bebisar på en månad kan ju knappt hålla upp huvudet själva, hur skulle de då kunna gå? De flesta barn bärs i sjal tills de är ett par år runt om i Afrika och Asien, för att mödrarna ska kunna arbeta. Lite källkritik vore på sin plats här.
  • ThePointOfItAll
    lollisen skrev 2012-07-02 12:33:19 följande:
    Det är SÅ roande när vuxna människor fortfarande tror att afrika är ett land.
    Ett jävligt stort land med 950 miljoner invånare som alla beter sig likadant och har samma kultur...
  • lollisen
    ThePointOfItAll skrev 2012-07-02 12:36:41 följande:
    Ett jävligt stort land med 950 miljoner invånare som alla beter sig likadant och har samma kultur...
    Jomen tjenare... hahaha..
    Ungefär som landet Asien. Jag har varit där en gång och hälsat på.
  • coco channel

Ha ha ha, jag menade inte att de går vid 1månad, bara de tränar de för att inte glömma reflexen.

• Paisley
    coco channel skrev 2012-07-02 12:44:53 följande:
    Ha ha ha, jag menade inte att de går vid 1månad, bara de tränar de för att inte glömma reflexen.
    Men vem gör inte det?? Jag menar klart att man ställer barnet i knät och håller det, och då har de en trampreflex som gör att de "går". Det gör man ju så fort de kan hålla nacken stadigt.
    Detaljerna är helheten
  • Pappatillj

Hej. Måste intyga till coco:s påstående om barnen i Afrika (jaja kommer inte ihåg vilka länder det var).

Såg själv samma program för många år sedan men har aldrig lyckats hitta någon information om det.

Det gick ut på att de kokade några blad/löv/grenar som de först badade barnet i sedan spred de ut den kokta sörjan och låt/uppmuntrade barnen att gå runt i det där med stöd. Och det skulle vara lite "obehagligt" att ha fötterna på det så det resulterade att gåreflexen stimulerades och de här barnen lärde sig gå extremt tidigt. Typ 2-3 månaders ålder.

Om någon har någon mer info om detta så är jag jättenyfiken!!!

Svar på tråden min 3 månaders bebis står.