• alllison

min 3 månaders bebis står.

min son är snart 3 månader och vill bara sitta eller stå. han ställer sig själv när man håller i hans händer sedan kan han stå i flera minuter om man håller i händerna för att hjälpa till lite med balansen

det är mitt första barn och vad jag har förstått ska det dröja innan han ens vänder på sig själv. och det gör han ju inte.. 

så min fråga är ska jag låta honom stå och sitta och det andra kommer när det kommer eller ska jag tvinga honom att ligga på rygg för att han ska vända sig o sedan lära sig att komma upp helt själv.  blev lite rörigt känner jag men jag koppas ni förstår frågan annars får ni fråga:)

• Svar på tråden min 3 månaders bebis står.
  • skatten12

Paislay håller med dig! Sen lite väl tidigt och sätta en 3 mån bebis i en gå stol? Kan aldrig tro de är bra. Men men

• skatten12

Men va Han så stark i sin nacke så han kunde sitta i en sån vid 3 månader ? Låter helt otroligt då :) min är 2 och är inte i närheten av de. Dessutom
    Vill jag ha bebis stadiet kvar vid 8 v..

• Little Ms Chatterbox

Så har 3 av mina 4 barn varit. Har varit stark i nacken tidigt också. 4:e barnet var inte alls sån, mer som en geleklum och inte stark i nacken heller. Hon är ff lika dan i kroppen, kan bita sig själv i rumpan och ålar på rygg som en orm över soffarmstödet. Om man bär henne och hon inte vill så bara glider hon ur famnen. 

När de var 3-4 månader och stod på det där sättet så låt vi dom göra det för det mesta, var ju inte så att de gjorde det var och varannan minut dagarna i ända. Och det var ju inte heller något riktigt att de stod upp, man var ju tvungen att hålla i hela tiden. De satt inte i lära-gå-vagn eller hoppgunga förrän de var över halvåret. 

• coco channel

Vill bara säga att i Afrika de lära sina barn gå vid en månad för att släppa bära de hela tiden och för att gå och jobba, känns så tidigt vid en månad :)

• Woodgrove

Vår dotter satt själv utan stöd när hon var 3 månader och gick när man höll henne i händer när hon var 4,5 månad. Ställde sig själv och gick längs med möbler vid 5 månader. Gick utan stöd inomhus ganska precis vid 7 månaders dagen. Det var aldrig någon läkare som sa något om att det skulle vara "farligt". Det går inte att göra något utan att kroppen är "redo" eller "mogen" eller vad man nu vill kalla det. Är musklerna tillräckligt starka och balansen tillräckligt utvecklad för att barnet ska klara det så är det inte farligt. Att sedan inte förståndet är tillräckligt med kan göra det farligt så det krävs ju en del passande av föräldrarna. 

Det är jättespännande med tidiga barn, men jobbit att behöva springa efter hela tiden. 

• Woodgrove
    coco channel skrev 2012-06-30 10:31:04 följande:
    Vill bara säga att i Afrika de lära sina barn gå vid en månad för att släppa bära de hela tiden och för att gå och jobba, känns så tidigt vid en månad :)
    och månen är gjord av ost....
  • Paisley
    coco channel skrev 2012-06-30 12:42:16 följande:
    Woodgrove: tro eller inte! De visade den på SVT 1.
    Varför bär de då barnen i bärsjalar till 3 års åldern? Kvinnorna gör det på många ställen tex i afrikanska länder och Indien när de jobbar.
    Detaljerna är helheten
Svar på tråden min 3 månaders bebis står.