• bögfamiljen

    farföräldrar i 2 veckor

    Jag och min man är TVUNGNA att åka till USA i 2 veckor under dec månad för arbete.
    Vi har en då 5 månaders gammal son och en dotter som är 2 år.

    Vi har bestämt att ta med vår 2 åring och lämna vår lilla tillsammans i vår lägenhet med sina farföräldar som han träffar så gott som varje dag, vi bor 3 min gångväg från varann. Farmor kommer bo hos oss 3-4 dagar innan vi reser och även stanna kvar efter vi kommit hem för att övergången skall bli så smidig som möjligt och personerna i sonens närhet kommer ske gradvis.

    Normalt är vi bägge hemma med vår son då vi jobbar hemifrån bägge två.
    Vi kan inte ta med farföräldrar som barnvakt på resan pga att farmor inte får flyga av hälsoskäl så det är inte ett alternativ.
    Just med detta jobb så jobbar vi tillsammans så vi kan inte dela på oss.

    Vi har pratat med BVC och de sa att det inte är optimalt att åka bägge två, men att vår son verkar vara väldigt trygg med och nära sina farföräldar och han kommer inte ha några bestående men

    SJÄLVKLART KOMMER VI SAKNA VÅR SON SOM TOKIGA MEN DET ÄR ABSOLUT NÖDVÄNDIGT FÖR OSS ATT ÅKA FÖR ATT VI BÄGGE SKALL FÅ BEHÅLLA VÅRA ARBETEN.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden farföräldrar i 2 veckor
  • bögfamiljen
    Petronella01 skrev 2011-11-10 08:44:10 följande:
    Klart den fiansiella situationen har med saken att göra. Har man god ekonomi behöver man inte hoppa så fort en potentiell arbetsgivare säger det. Skulle ALDRIG lämna mitt barn med någon annan i två veckor vid den åldern)
    Kan inte för mitt liv begripa varför den minsta ska vara hemma när ni ändå tar med det äldre barnet och har barnflicka. Undrar också vad drottningen1970 syftar på när hon säger att ni reda lämnat bort barnet en gång? Man lämnar inte bort spädbarn veckovis stup i kvarten.
    Vår 2 åring blev inlagd på sjukhus då vår minsta var nyfödd (3 dagar)och vi prioriterade att bägge vara med henne och lämna den nyfödde med farföräldar och biomamma i 5 dagar.
  • Queenie70
    bögfamiljen skrev 2011-11-10 08:44:29 följande:
    du såg väl hur vi blev påhoppade i den andra tråden som blev nerstängd utan att vi kunde förklara. man ser ju att inte alla men många ser annorlunda på saken när de vet hur läget ligger till.
    Det blir nog inte lika många "påhopp" i den här tråden eftersom ni inte ger hela bilden i denna tråd som ni gjorde i den förra.
  • skånegås
    bögfamiljen skrev 2011-11-10 08:44:29 följande:
    du såg väl hur vi blev påhoppade i den andra tråden som blev nerstängd utan att vi kunde förklara. man ser ju att inte alla men många ser annorlunda på saken när de vet hur läget ligger till.
    Men varför sskulle det bli bättre i en annan tråd? Och om ni inte bryr er varför försöka få sympatier. I ert fall tror jag det blir svårt eftersom det är väldigt få som skulle kunna tänka sig att göra det ni planerar. Och har ni dessutom det bra ställt ekonomiskt så tycker jag det är HELT FÖRKASTLIGT att ens fundera på det!! VARFÖR??? JAg fattar inte alls hur man kan sätta ett jobb framför sina barn om man inte behöver för att överleva???
  • Queenie70
    bögfamiljen skrev 2011-11-10 08:47:36 följande:
    Vår 2 åring blev inlagd på sjukhus då vår minsta var nyfödd (3 dagar)och vi prioriterade att bägge vara med henne och lämna den nyfödde med farföräldar och biomamma i 5 dagar.
    Hoppsan nu dök det upp en biomamma också som definitivt inte fanns med i förra tråden, då var det BARA farföräldrarna. Så lägligt. Jag hoppas att detta är ett tecken på att poletten börjar trilla ned hos TS. *glad*
  • bögfamiljen
    Queenie70 skrev 2011-11-10 08:46:45 följande:
    Det är så oerhört svårt att hålla känslorna i schack när man upplever att någon faktiskt utsätter sitt barn för psykisk tortyr. Då kan det ibland vara svårt att uttrycka sig på ett sansat och genomtänkt sätt.
    det är vad du upplever och vår bvc anser inte att det är tortyr eller vanvård.
  • bögfamiljen
    Queenie70 skrev 2011-11-10 08:50:05 följande:
    Hoppsan nu dök det upp en biomamma också som definitivt inte fanns med i förra tråden, då var det BARA farföräldrarna. Så lägligt. Jag hoppas att detta är ett tecken på att poletten börjar trilla ned hos TS. *glad*
    Biomamma är syster till min man och hon fanns där inte som MAMMA utan som FASTER
  • skånegås
    bögfamiljen skrev 2011-11-10 08:50:13 följande:
    det är vad du upplever och vår bvc anser inte att det är tortyr eller vanvård.
    Men de tycker det vore bättre om ni inte åkte...
  • Queenie70
    bögfamiljen skrev 2011-11-10 08:52:08 följande:
    Biomamma är syster till min man och hon fanns där inte som MAMMA utan som FASTER
    Hursomhelst så var det en person som barnet behövt genomgå en separation ifrån.
  • Trident5678
    Queenie70 skrev 2011-11-10 07:15:23 följande:
    Barnflicka ska ta hand om 2 åringen.
    Varför kan inte barnflickan ta hand om spädbarnet också? Då kan ju den lille också följa med och inte behöva vara totalt separerad från sina föräldrar under två veckors tid.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • bögfamiljen
    Trident5678 skrev 2011-11-10 08:57:13 följande:
    Varför kan inte barnflickan ta hand om spädbarnet också? Då kan ju den lille också följa med och inte behöva vara totalt separerad från sina föräldrar under två veckors tid.
    För att vi tycker att vår två åring behöver oss just med tanke på att hon fått en liten lillebror som hon älskar såklart men som med alla äldre syskon finns lite avundsjuka.
Svar på tråden farföräldrar i 2 veckor