• Anonym (undrar)

Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?

Nu får ni ge er, ni negersägande människor. Jag har haft åtskilliga dispyter med släktingar som vägrar acceptera att ordet är negativt klingande.... Jag har sagt upp kontakten till och med. Men ändå hör man det dag efter dag.... Läste en tråd här på fl och undrar hur ni tänker. Berätta varför det är så jäkla viktigt att såga neger!!!!! Det finns mängder med andra ord att använda men ni vägrar. Varför????

• Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?
  • Jamo
    kort kjol skrev 2011-11-19 22:28:10 följande:
    Folk kommer fortsätta använda ordet vad ni än säger. Ni kan fortsätta debattera detta i mina ögon banala ämne. Men folk bryr sig inte, inse det! 
    Den enda som inte bryr sig om andra här är du, du är totalt empatilös och kan inte sätta dig in i hur andra människor tänker och mår.
  • Litet My
    Jamo skrev 2011-11-19 22:31:21 följande:
    Den enda som inte bryr sig om andra här är du, du är totalt empatilös och kan inte sätta dig in i hur andra människor tänker och mår.
  • Anonym (mamma)
  • Mandi74
    Lilla My21 skrev 2011-11-19 22:23:22 följande:
    Varför använder du ett ord om svarta som väldigt många svarta tar illa vid sig av och absolut inte vill bli kallade? Eller kallar du svenska tjejer för "svennehoror" också utan att se ner på dem?
    Är alla negrer horor menar du? Snacka om att prata illa om en hel folkgrupp.. Drömmer
    Människornas avund visar hur olyckliga de känner sig, deras ständiga uppmärksamhet på andra visar hur tråkigt de har
  • Litet My
    Mandi74 skrev 2011-11-19 22:39:41 följande:
    Är alla negrer horor menar du? Snacka om att prata illa om en hel folkgrupp.. Drömmer
    haha, japp...eller inte.

Nej men jag kan tycka det är lika illa om man ser till ordet negers historia som att kalla någon hora.

Många hävdar ju att neger idag BARA betyder svart, medan hora förr väl betydde något i form av glädjeflicka...Idag brukar inte tjejer bli överlyckliga av att bli kallad hora.
  • kort kjol
    men vill du tro det så är det helt ok.. 
  • Anonym

Jag upplever det nedsättande och blir ledsen när jag hör det och jag är själv en sådan..:( Så jag ber er sluta säga det ordet.

• kort kjol
    Lilla My21 skrev 2011-11-19 22:23:22 följande:
    Varför använder du ett ord om svarta som väldigt många svarta tar illa vid sig av och absolut inte vill bli kallade? Eller kallar du svenska tjejer för "svennehoror" också utan att se ner på dem?
    Om någon skulle kalla mig svennehora så skulle jag bara skratta och gå därifrån. Jag är inte lika känslig som vissa i den här tråden. 
  • Mandi74
    Lilla My21 skrev 2011-11-19 22:42:21 följande:
    haha, japp...eller inte.

Nej men jag kan tycka det är lika illa om man ser till ordet negers historia som att kalla någon hora.

Många hävdar ju att neger idag BARA betyder svart, medan hora förr väl betydde något i form av glädjeflicka...Idag brukar inte tjejer bli överlyckliga av att bli kallad hora.
    Man kan jämför ordet neger med ordet hora, helt ok. Men inte ordet neger med svennehora, det har en annan betydelse.
    Människornas avund visar hur olyckliga de känner sig, deras ständiga uppmärksamhet på andra visar hur tråkigt de har
  • Jamo
    kort kjol skrev 2011-11-19 22:45:20 följande:
    Om någon skulle kalla mig svennehora så skulle jag bara skratta och gå därifrån. Jag är inte lika känslig som vissa i den här tråden. 
    Ännu ett bevis på att du inte har empati, du jämför alla andra med hur du tänker, förstår inte att saker du tål kan såra andra.
Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?