Mizz Turko skrev 2011-11-11 21:52:02 följande:
Så finns det en chans att komma åt fotografierna???
lyssna inte på dom där-.- finns ett antal alternativ.. som ena sa windows kan vara skadat men då kan man göra en reparation om du fortfarande har skivan då sparas allt på datorn. i en windows.old fil.. fast gör du fel här ja då är det borta..
alternativ 2 så har hårddisken börjat krasha då kan man inte komma åt windows heller och jag skulle tro på detta mer..
lösning som jag rekomenderar? jadu antingen skaffar du en skiva med typ miniXP eller en ubuntu skiva som du kan starta up datorn med.. båda operativsystemen kan läsas från skivan så du instalerar inget för att komma in i datorn och p så sätt kan rädda allt.. fast om jag kommer ihåg rätt kan man driva minixp från ett usbminne.. ge inte upp förren det testat allt!
min bärbara hade smart disk failure.. med andra ord hårddisken är stendöd då... fast jag lyckades rädda mina 40 gig bilder med ubuntu.. inget är omöjligt! se bara till du har en extra dator du kan skicka över allt på eller kanske en extern hårddisk.. bränna ut allt är oxå möjligt men jag vet ju inte hur mycket det är.