• Nyfiken gul

    Alla pratar om det - men ingen erkänner - Har DU särskilda menstrosor?

    Överallt pratas  det om fenomenet, men ingen vill erkänna att det existerar.

    Menstrosor.

    Varför är det så skämmigt att erkänna sånt?

    För inte 17 kan ni inbilla mig att jag är den enda i världen som har mens och som ibland faktisktt blöder igenom, blöder på sidan och ibland får mensfläckar en bit upp i bak på trosorna?  Näpp  tänkte väl det!

    Och aldrig i livet tänker jag använda mina fina spetstrosor och sunka ner vid mens för att sen aldrig mer få dom rena igen...

    Eller går alla runt med halvrisiga dyra spetstrosor just för att ingen vill erkänna det vettiga i  att menstrosor faktiskt är ganska bra att ha ändå?

    Nej jag går inte runt i mina 150 kr trosor i satin när jag har mens - och näpp jag går inte heller runt då i slimmade vita jeans heller....  Jag väljer andra färger på mina jeans dom dagarna och jag har vettiga mjuka bomullstrosor på mig vid mens.

    Så helt ärligt - visst HAR ni menstrosor? Eller i alla fall kanske lite annan sortering på trosorna just vid mens?


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-16 15:58
    OBSERVERA!!

    När jag pratar om sunkiga trosor och att dom "inte" blir rena så menar jag att mensfläckar i regel (inte alltid) kan lämna fula fläckar i trosorna. Dom blir liksom typ blekta eller hur man ska kalla det.

    Så visst får man rena trosor men i vissa material och kanske i vissa färger så kan det bli lite bleka fläckar kvar - därav ordvalet "sunkig" eftersom det blir ofräscht för mig även om dom är rena.

    Sunkig kan också innebära att dom helt enkelt är urtvättad och uttjänade.
  • Svar på tråden Alla pratar om det - men ingen erkänner - Har DU särskilda menstrosor?
  • Ejili

    Om menstrosor ska va mjuka och i bomull så har jag alltid menstrosor på mig.. :)
    Det ska va mjukt o skönt och bra material mot hönan jämt..

  • Twiist3d

    Nope! Använder tampong och så har jag alltid string på mig.
    Har ett par hipsters och vanliga trosor och så, men anänder dom om jag är sjuk och ligger i sängen hela dagen

    Men inga menstrosor! Bara sjuktrosor

  • Yastyria

    Nej, alla mina trosor är tillräckligt bekväma för att ha även om jag är lite svullen (förutom ett eller två par jävligt obekväma, men asheta, string som bara används vi speciella tillfällen och tvättdagar). Blödit igenom har jag nog inte gjort sedan jag var tonåring, har skaffat en fin känsla för när det är dags att byta ^^

  • Fiyalia

    Oh yes I do.
    Extra sköna trosor som luftar och inte kostar en förmögenhet :P

  • Benzaiten

    Nej det har jag inte. Inte på dagtid. När jag sover har jag däremot särskilda trosor som är lite bredare o håller den stora nattbindan ordentligt på plats. Dock råkar dessa nattmenstrosor vara de dyraste i min trosgarderob eftersom de är Armani och D&G-trosor. Svarta så inga fläckar som inte försvinner. Annars har jag mest Lindex o H&M-trosor till vardags o jag tar de som jag får tag i typ men väljer inte direkt de vita framför de svarta när jag har mens, men jag har inga särskilda menstrosor nej. Blir de för fläckiga tillslut o för slitna så slänger jag dem bara. Har inte särskilt många vita trosor kan tilläggas, kan nog räkna dem på en hand. Föredrar mörka färger på trosorna.

  • Babymama86

    Jajjemänsan ! Sköna slapp-i-släng trosor ! Jag vill inte förstöra mina vanliga trosor då jag blöder väldigt mycket under en veckas tid.

  • Hermioney
    Nyfiken gul skrev 2011-11-15 23:05:28 följande:
    Överallt pratas  det om fenomenet, men ingen vill erkänna att det existerar.

    Menstrosor.

    Varför är det så skämmigt att erkänna sånt?

    För inte 17 kan ni inbilla mig att jag är den enda i världen som har mens och som ibland faktisktt blöder igenom, blöder på sidan och ibland får mensfläckar en bit upp i bak på trosorna?  Näpp  tänkte väl det!

    Och aldrig i livet tänker jag använda mina fina spetstrosor och sunka ner vid mens för att sen aldrig mer få dom rena igen...

    Eller går alla runt med halvrisiga dyra spetstrosor just för att ingen vill erkänna det vettiga i  att menstrosor faktiskt är ganska bra att ha ändå?

    Nej jag går inte runt i mina 150 kr trosor i satin när jag har mens - och näpp jag går inte heller runt då i slimmade vita jeans heller....  Jag väljer andra färger på mina jeans dom dagarna och jag har vettiga mjuka bomullstrosor på mig vid mens.

    Så helt ärligt - visst HAR ni menstrosor? Eller i alla fall kanske lite annan sortering på trosorna just vid mens?
    ja självklart har jag menstrosor!
    vanliga stora bomullstrosor som sitter bekvämt
    utanpå de har jag ett till par likadana trosor
    ifall att det läcker igenom
    jag tänker alltid skaffa mig ett par kvinnoboxers eftersom de skulle skydda ännu mer men har ännu inte fått tummen ur

    jag får bort alla mensfläckar, trodde alla fick det?

    jag fick lära mig det när jag var liten
    man lägger menstrosan/orna i en hink eller balja eller vad man nu har med iskallt vatten och låter det ligga så under natten
    sen är det bara att tvätta som vanligt och mensfläcken/arna är borta
  • Twiist3d
    Hermioney skrev 2011-11-15 23:35:17 följande:
    ja självklart har jag menstrosor!
    vanliga stora bomullstrosor som sitter bekvämt
    utanpå de har jag ett till par likadana trosor
    ifall att det läcker igenom
    jag tänker alltid skaffa mig ett par kvinnoboxers eftersom de skulle skydda ännu mer men har ännu inte fått tummen ur

    jag får bort alla mensfläckar, trodde alla fick det?

    jag fick lära mig det när jag var liten
    man lägger menstrosan/orna i en hink eller balja eller vad man nu har med iskallt vatten och låter det ligga så under natten
    sen är det bara att tvätta som vanligt och mensfläcken/arna är borta
    Jag får också alltid bort mina mensfläckar.
    Om det går igenom så tvättar jag dom för hand, sen lägger dom i blöt tills det är tvättdags samma dag eller dagen efter =)
  • Hermioney
    Twiist3d skrev 2011-11-15 23:21:56 följande:
    Nope! Använder tampong och så har jag alltid string på mig.
    Har ett par hipsters och vanliga trosor och så, men anänder dom om jag är sjuk och ligger i sängen hela dagen

    Men inga menstrosor! Bara sjuktrosor
    string och mens WOW!
    då gissar jag att du inte har särskilt riklig mens?

    jag måste använda nattbindor på dagen
  • Twiist3d
    Hermioney skrev 2011-11-15 23:40:23 följande:
    string och mens WOW!
    då gissar jag att du inte har särskilt riklig mens?

    jag måste använda nattbindor på dagen
    Hehe nej jag har ju inte det längre.
    Innan jag började med ppiller så blödde jag i tio dagar och hade dubbelt skydd. Binda och tampong.
    Så ppiller blev en gudagåva för mig
Svar på tråden Alla pratar om det - men ingen erkänner - Har DU särskilda menstrosor?