Pappor - BF maj 2012
Hejsan! Jag och min sambo väntar vårt första barn med beräknad födsel den nionde maj nästa år. Finns det några andra blivande pappor här i ungefär samma fas av graviditeten?
Hejsan! Jag och min sambo väntar vårt första barn med beräknad födsel den nionde maj nästa år. Finns det några andra blivande pappor här i ungefär samma fas av graviditeten?
Vi funderade på att hyra babyskydd men när man räknade på det så blev det dyrare och med två på väg så blev det rätt många tusenlappar dyrare
Vi hittade nästan nya begagnade på blocket, planerar att köpa nästa bilbarnstol ny dock, banyskyddet använder man ju så kort tid så det kändes som orimligt mycket pengar att köpa dessa nya.
Sen skulle en del aldrig våga köpa begagnat men vi valde det.
Tjaba alla :) ska bli pappa för första gången nu i februari, är beräknat till fen 27 februari! Är ju jätte snart! Nu vill man bara att tiden ska gå för här hemma är allt klart tror vi ;) känns otroligt spännande! Och angående legobygge som nån skrev så längtar jag med efter det haha! Sambon har vart hemma sen i september med grym foglossning och slagsmål med förskingringskassan eftersom dom tycker inte det är en sjukdom så inte en krona av dom, men lika glada är vi för de för vi ska ju faktiskt få vårat första barn :) annars har de vart problemfritt och hon har hållt humöret uppe, bra jobbat tycker jag när man läser om hur många andra har de med sina tanter haha!
Mrdoozer, har ni överklagat fk's beslut till förvaltningsrätten?
Vi har skickat in en omprövning och säger dom nej då så ska vi gå vidare med de. Hur funkar de då? Har du vart med om de?
Det är det som är det fantastiska i Sverige, när ni vill överklaga så ringer ni till fk och ber dom berätta hur ni ska göra, alla myndigheter är skyldiga att hjälpa till när man vill överklaga.
I praktiken är det rätt enkelt, skriv ett brev där ni hänvisar till fk's beslut och skriv att ni överklaga detta pga att den foglossning som hon har gör att hon inte har någon hel arbetsförmåga. Jag hade nog även skrivit att visst är inte en graviditet en sjukdom men det innebär inte att den inte påverkar arbetsförmågan.
Jag hade nog också googlat reda på det som skrevs för några månader sedan om att fk diskriminerar kvinnor när man hänvisar till att graviditeten ej är en sjukdom samtidigt som man sjukskriver män med mindre besvär. Sen hade jag nog också hänvisat till lite roliga lagar typ förvaltningslagen.
Okej då har vi iallfall lite mer kött på benen :) tack ska du ha! Idag har tanten haft typ som mensvärk så vi får se vart de bär av :) väntar bara på att hon ska ribga och be mig komma hem från jobbet haha! Hur går de för er andra? :) ha en trevlig eftermiddag!
Själv så sätter de igång förlossningen på tisdag så om en vecka är jag pappa om allt går bra
Åh vad underbart :) ska hålla tummarna för er! Du måste ju meddela om hur det går :)