Pappor - BF maj 2012
Hejsan! Jag och min sambo väntar vårt första barn med beräknad födsel den nionde maj nästa år. Finns det några andra blivande pappor här i ungefär samma fas av graviditeten?
Hejsan! Jag och min sambo väntar vårt första barn med beräknad födsel den nionde maj nästa år. Finns det några andra blivande pappor här i ungefär samma fas av graviditeten?
Jättetack!!!
Min sambo ska till kurator på torsdag och jag ska till en annan kurator så snart jag får en tid så jag kan prata av mig lite åtminstone.
Det är lite bättre nu när svärmor är här en vecka även om jag ibland bli frustrerad över att hon är här. Men svärmor åker hem på lördag så då får vi se hur min sambo reagerar.
Hur känns det annars mrD? Är det som du hade föreställt dig?
Skönt att få gå till nån och prata :) har flera års erfarenhet av kuratorer och hittar man rätt är de as skönt :)
Alltså känslan att ha barn är obeskrivlig, att man kan ha såna starka känslor för nån.
Men annars är de som jag hade tänkt mig tror jag. Är bara känslorna man inte kan beskriva för nån som inte vart med om de själv men du vet ju :)
Har en sovande Hannes på armen och en Freja som också borde sova på en kudde jämte mig, det är fantastiskt :)
Har jobbat 8-19 idag, känslan var grym när man fick ha lilla fred i famnen när man kom hem nu ikväll :)
Hej igen! Har glömt att titta in här. Tack så mycket för tipsen.
Vi har nu köpt blöjor, salvor och lite sådant. Nu är det inte mycket kvar på inköpslistan. Förstod det ännu bättre att det snart kommer en liten söt sak när jag gick igenom kläderna och såg lite mer hur allt fungerade. :)
Visst är dom små sockorna toksöta :)
Dom små sockorna är söta men ett helsike att hålla ordning på haha!
Hur går de för er spencer?
Vi misstänker att lilla fred håller på att bli sjuk. Hoppas att de inte är så!
Nja det går sådär, att ta hand om barnen funkar rätt ok även om det är jobbigt men min sambo mår kasst, varje kväll så är det tycon här... Jag försöker inte bråka med henne och vara ett stöd men ibland orkar jag inte det, speciellt då jag får höra att jag inte är ett stöd oavsett vad jag göra, suck.
En del tycker att det skulle vara lättare att vara själv med barnen för då hade det bara varit dom man ska ta hand om...
En del av mig menade jag i sista stycket :)
Fyfan! Hoppas verkligen de blir bättre. Har hört av många att klarar man dom första 3 åren med barn så klarar man allt, om de stämmer eller ej vet jag inte. Hur som, hoppas verkligen de löser sig för er!