• Sprak

Pappor - BF maj 2012

Hejsan! Jag och min sambo väntar vårt första barn med beräknad födsel den nionde maj nästa år. Finns det några andra blivande pappor här i ungefär samma fas av graviditeten?

• Svar på tråden Pappor - BF maj 2012
  • NOLF Spencer

Absolut det kommer jag göra :)

Det märkligaste var dock hur chockad jag kände mig efter att vi åkte hem från läkaren i tisdags med en dag som vi vet att det ska starta. Jag var verkligen helt chockad.

Jag har gått här och varit förberedd, följt med på alla ultraljud, hjälpt till en massa hemma för att min sambo har så ont, jisses det var ju jag som var drivande i att skaffa barn från början, jag har helt enkelt varit en delaktig blivande pappa och jag trodde att jag hade fattat att jag ska bli pappa men så sitter jag där i bilen och inser att nä... jag har inte fattat det alls.

Svårt att beskriva, men känslan var helt annorlunda, så mycket verkligare så jag kommer nog precis som så många andra pappor fatta först när jag står där med de små liven i mina armar att jag är pappa... jag som trodde att jag hade fattat det för länge sedan haha

Glad

• MrDooZeR

Haha känner lite likadant, tror man fattat sen börjar man tänka efter... Och nej man har inte alla fattat att man har vart med och skapa ett liv till jorden. Helt sinnessjukt vad man längtar och tänker man efter så kommer man faktiskt att ha med den blivande mamman att göra livet ut. Också en underbar tanke eftersom jag tycker hon är helt fantastisk och tror hon grejjar detta utmärkt :) 25 dagar kvar till BF. Fattar inte att tiden gått så fort, är ju dryga 3 veckor kvar bara!!

Är det bara du och jag här? Blir lika glad varje gång när jag ser att någon svarat här. Har googlat runt mycket och inte på många ställen man får svar av blivande pappor. Dom verkar bra sega dom flesta haha.

• NOLF Spencer

Haha japp, jag glömmer alltid att kolla när tråden startas och lyckas alltid (känns det som) svara på en väldigt gammal tråd :) även om den här tråden inte är så jättegammal.

• MrDooZeR

Jo så kan det vara, känns som dom flesta jag hitta var från typ 2007 så då känns denna väldigt ny och fräsh måste jag säga haha!

• NOLF Spencer

Bara imorgon sedan en kort natt sen är det dags för igångsättning.

Jag börjar bli riktigt nervös och rädd, inte för livet efter att de föds utan för att något ska gå fel vid förlossningen... Jag som varit så cool sedan graviditetens början men nu känner jag mig livrädd, jag hoppas att allt ska gå bra men jag har svårt att koppla bort de skrämmande tankarna.

• MrDooZeR

Åh vad nära de är! Ska hålla tummarna för er att allt går bra! Jag hoppas jag inte hinner få såna tankar, måste vara skit jobbigt!

• NOLF Spencer

Tack tack!

Nu är det fokus på min sambo, för att vara ett stöd men också lite för att hålla mina egna tankar borta!

Blivande tvillingförälder
  • MrDooZeR

Låter som ett klokt val :) drt kommer gå toppen bra ska du se! Väntar med spänning! Vet ni vad de är för kön? Kanske du har sagt tidigare men då skyller jag på att jag är trött ;)

• NOLF Spencer

Två barnmorskor som gjorde ultraljud vid två olika tillfällen säger att det är en pojke och en flicka, hoppas att de har rätt annars har vi en uppsättning av pojk- eller flickkläder för mycket :)

Blivande tvillingförälder
  • MrDooZeR

Då är de bara hoppas att de stämmer då :) annats får ni se till att skaffa en till av de kön som saknas :)

Svar på tråden Pappor - BF maj 2012