Inlägg från: NittonHundraÅttioTvå |Visa alla inlägg
  • NittonHundraÅttioTvå

Tempar ni er i rumpan som vuxen?

Anonym (läkare) skrev 2011-11-20 16:54:24 följande:
    Förresten, bara som en parentes till det där... Samma patient kan ha 1 grads (eller tom mer) skillnad i temp mellan de båda öronen sekunderna efter varandra. Vad är logiken i det? Används tempen korrekt är det kanske inte vanligt med 2 graders skillnad, men gott och väl 1-1,5.

Nej. Sluta säg massa felaktigheter i tråden.
  • NittonHundraÅttioTvå
    Snorpi skrev 2011-11-20 16:55:54 följande:
    Fast va? Nej det är det verkligen inte...

En örontemp är lika tillförlitlig som en rumptemp och lika hygiensäker.
  • NittonHundraÅttioTvå
    Kotthare skrev 2011-11-20 17:04:16 följande:
    Vi tempar med örontemp på barnen på mitt jobb, förskola. Provade på mig själv, jag hade 35.5 i ena örat och 36.9 i andra...

Det är vanligt att ha olika temp i öronen.
  • NittonHundraÅttioTvå
    Anonym (läkare) skrev 2011-11-20 17:17:21 följande:
    :) Jag lämnar diskussionen nu. Jag vet att jag inte har fel. Men så har jag med största sannolikhet en annan utbildning än vad du har. Och jag står fast vid att jag inte tycker det är konstigt att använda vare sig örontemp, muntemp eller rektaltemp hemma, som var TS-frågan.

Du verkar då inte ha någon anan utbildning än mig
  • NittonHundraÅttioTvå
    Scream2 skrev 2011-11-20 18:15:52 följande:

NittonHundraÅttioTvå skrev 2011-11-20 16:59:10 följande:

En örontemp är lika tillförlitlig som en rumptemp och lika hygiensäker.

Letar du källa?

Nej
  • NittonHundraÅttioTvå
    Scream2 skrev 2011-11-20 18:24:42 följande:

Oproffsigt att häva ur sig saker utan att kunna visa en källa till sitt påstående!

Vill du ha källa så går till närmaste sjukhus.
  • NittonHundraÅttioTvå
    Scream2 skrev 2011-11-20 18:30:16 följande:

Jag vill ha en källhänvisning till ditt påstående. Man skriver inte nåt sånt utan att kunna visa på en korrekt källa. Annars anses det taget ur luften och därmed inte stämma!
    Det är FL vi är på... Här skrivs saker utan källhänvisning dagligen. Du kan ju be Anonym (läkare) om källhänvisning med.
  • NittonHundraÅttioTvå
    Scream2 skrev 2011-11-20 18:35:37 följande:

Nu bad jag DIG för jag tvivlar på att du har rätt i ditt påstående. DÄRFÖR vill jag att du visar upp en vetenskaplig källa på att det du säger stämmer! Att det inte bara är din åsikt, för då skulle det ha framgått.
    Nej, jag tänker inte ägna hela kvällen åt att ta fram en vetenskaplig källa till det jag säger. Har du lust att göra det så be my guest
  • NittonHundraÅttioTvå
    Scream2 skrev 2011-11-20 19:08:48 följande:
    Ibland kan det ju vara medlemmen i sig som triggar fram begäran om att få en källa till ett påståendet.
    See my point? 
    Har sagt att du jättegärna får leta fram en vetenskaplig källa, men jag tänker inte göra det.
  • NittonHundraÅttioTvå
    Scream2 skrev 2011-11-20 19:09:24 följande:

MEN, du måste väl redan HA en källa om du kommer med ett så tvärsäkert påstående, Du kan ju inte bara ha tagit det ur luften?
    Ja, jag har en källa. Sjukhuset. Läkaren. Barnläkare, Barnsjusköterskan. IVA-sjuksköterskan. Men det är ju ingen källa som räcker för dig, eftersom den inte är vetenskaplig. Vill du ha en vetenskaplig så be my guest och ta fram en.
Svar på tråden Tempar ni er i rumpan som vuxen?