• MariaElionora

Vilken är Sveriges värsta stad?

Inspirerad av tråden om bästa staden så undrar jag vilken stad i Sverige ni tycker absolut sämst om?

Ni får vara hur subjektiva ni vill

• Svar på tråden Vilken är Sveriges värsta stad?
  • ejm

Har sommarstuga i Höga kusten och dit vi åker varje sommar. Så Kramfors åker vi till för att handla, gå på bolaget eller för att åka till tippen. Blir nästan gråtfärdig av att åka dit. Nu har ju hört så mycket gott om dollarstore (vilket jag bara åkt förbi tidigare), så det kanske lyfter Kramfors en aning Skrattande

• Disown

Fagersta "Här får du livstid" är den slogan du ser när du rullar in.. Den säger nog allt.

• MrsLondon
    ejm skrev 2011-11-21 19:27:03 följande:
    Har sommarstuga i Höga kusten och dit vi åker varje sommar. Så Kramfors åker vi till för att handla, gå på bolaget eller för att åka till tippen. Blir nästan gråtfärdig av att åka dit. Nu har ju hört så mycket gott om dollarstore (vilket jag bara åkt förbi tidigare), så det kanske lyfter Kramfors en aning Skrattande
    Höga Kusten är jättevackert.    Jag blir ochså gråtfärdig då jag är i Kramfors så jag förstår dig. Vart bor du annars?
  • Kärleksätarn

Stockholm och Göteborg på delad förstaplats.

• Jeda
    NeLi skrev 2011-11-21 13:15:23 följande:
    Jag håller inte med, Jönköping är en fin stad. Däremot avskyr jag förstäderna som Tenhult och Norrahammar där det kryllar av främlingsfientlighet!

Ett stort minus med Jönet är att alla barer och clubbar stänger 02! Pinsamt av politikerna. Speciellt eftersom Högsskolan drar så många från storstäderan.

Anledningen till att de stänger 02? De vill undvika massa fylla och bråk. Vad tror de händer när en massa fulla ungdomar slussas ut på gatorna exakt samtidigt kl 02?  Kumbaya-allsång?!?
    Javisst är staden fin. Och vackrast är nog Tabergsådalen :) Förstår inte vartifrån du har fått att det skulle bo främlingsfientliga där?? ( och i Tenhult, har bott både där och i Taberg, Hovslätt, Norrahammar och Bankeryd... )

Men helt sant det där med krogarna, fast till 02 är ju en timme längre än vad de hade när jag var i krogsvängen. Finns nästan lika många kyrkor/ samfund som det finns pizzerior...
  • NeLi
    Jeda skrev 2011-11-21 19:54:11 följande:
    Javisst är staden fin. Och vackrast är nog Tabergsådalen :) Förstår inte vartifrån du har fått att det skulle bo främlingsfientliga där?? ( och i Tenhult, har bott både där och i Taberg, Hovslätt, Norrahammar och Bankeryd... )

Men helt sant det där med krogarna, fast till 02 är ju en timme längre än vad de hade när jag var i krogsvängen. Finns nästan lika många kyrkor/ samfund som det finns pizzerior...
    Jag tycker Hovslätt är fantastiskt fint. Främlingsfientligheten fick jag ifrån att man nästan fick av skinnskallar varje helg man åkte hem med nattbussen.
    I hovslätt finns det 5 kyrkor eller nått sånt tror jag, om jag inte minns fel. Det var flera år sedan jag var där senast.
  • Upptagen
    ejm skrev 2011-11-21 19:27:03 följande:

Samma här! Vart i Höga Kusten? (om jag får vara nyfiken).

Dollar måste du besöka, mkt trevligare än i Härnösand! Sen pratar många vaaarmt om kebabstället bredvid dollar, jag var tyvärr inte så impad själv men tydligen tog jag fel dressing?

Är lite förvånad över att min stad Sundsvall inte har nämnts än, folk brukar ogilla Sundsvall pga alla härliga fabriker, man kan väl kanske även tillägga den döda stadskärnan, men i övrigt gillar jag själv stan så jag känner mig glatt överraskad.

• LivL

Jag undrar: Har ni som tycker till BOTT i de här städerna?

• Bellsam

Malmö, känns som att det alltid händer något dåligt där.
    Vingåker, består ju enbart typ av en enda lång tråkig gata.

Svar på tråden Vilken är Sveriges värsta stad?