sommar83 skrev 2011-11-25 09:39:19 följande:
Grattis till erat plus!
Jag kunde heller inte undvika att berätta för två av mina närmaste vänner. Håller med dig. När jag blev gravid för första gången så var jag så överlycklig eftersom jag inte lyckats bli gravid på över 9 år, och berättade för väldigt många. Det slutade tyvärr i MA och eftersom kroppen inte gjorde ngt åt det så fick jag skrapa. Allt kändes så otroligt jobbigt. Och att då ha berättat för så många var en enorm tröst, för för det första så fick jag ju så mycket stöd och tröst, som jag inte fått annars, och sen kändes som att min "bebis" faktiskt funnits. För det var ju verkligt för oss, så att folk inte skulle veta kändes som att det aldrig funnits. Svårt att förklara men..
Gulligt med ramen och så kul att ni nog kommer komma med en jättejulklapp till dom om dom nu är så ovetande :) Våra närmaste går nog bara o väntar på oss eftersom vi haft ett missfall för inte så länge sen, så bebisverkstan är ju igång :)
Jag bor inte i Sthlm längre men där var det hur enkelt som helst att få VUL, för mig kostade det 300 kr och sen gick det på högkostnad så det sista besöket blev gratis. Och det var på mama mia. Jag hade en läkare där som jag var supernöjd med. Tänker försöka gå tillbaka till henne nu på ett första VUL eftersom här där jag bor nu får man som "vanlig" gravid inte göra det förren v12, och har ju ingen aning om när det är.
Förstår att du är nojjig över risken att få missfall, det är dom flesta. Tyvärr är det väldigt vanligt med mf :( Men anklaga dig inte för det! Det är normalt, och det blir inte mindre orosmoment när bebisen väl är ute för då är det än mer värdefullt det du har ;)
Jag ska också gå på Mama Mia. Vilken gick du på? Jag ska gå söder men har bara pratat med BM och hon verkar iaf jättegullig.
Nä alltså rationellt förstår jag ju att det hjälper ju inte att oroa sig och jag kan ju inte göra nått åt det, förutom att leva sunt. Men det e som oron totalt har tagit över. Svårt att förklara. Inte så bra för blodtrycket heller att oroa sig.