Inlägg från: Kosmos katten |Visa alla inlägg
  • Kosmos katten

Augustibebis 2012

Hej!
    Jag plussade i tisdags på BIM -4. Första barnet och första fösöket. Var helt inställd på att det skulle ta många månader så jag är lite i chock just nu och kan inte riktigt tro att det sant. Har testat mig varje dag sen plusset Glad
    BF är beräknat till 4/8.

Har varit gravid en gång tidigare men fick MF. Känner mig ganska orolig att jag ska få det igen. Försöker att inte tänka på det men det är svårt. Så många runt omkring mig som har fått återupprepade missfall.

Jag har molvärk, ont i brösten och mår illa.

• Kosmos katten

Från vilken ålder erbjuds man KUB och NUPP? Har ingen kolla alls.

• Kosmos katten

Jag har också berättat för 2 av mina närmaste. Tänker inte dölja att jag är gravid för mina kompisar. Vi ska ha en glöggkväll och då kommer folk börja undra varför jag inte dricker eftersom jag älskar glögg. Får jag missfall så får jag och då kan man behöva stöd från sina vänner.  

Våra familjer kommer vi berätta i jul. Funderar på att slå in en ram till min systerdotter där det står "Hej kusin! Foto på mig får du 4/8". Tror min familj kommer smälla av. Är inte direkt den första av syskonen som förväntas att skaffa barn eftersom jag är väldigt karriärsinriktat. Sambos familj kommer nog smälla av ännu mer eftersom han har varit ganska mycket emot att stadga sig överhuvudtaget med sina tidigare flickvänner.  

Är det lätt att få ett tidigt VUL? jag känner mig också orolig. Har bara varit gravid en gång och då fick jag missfall. Syrran har fått 4 missfall och andra vänner har också fått flera missfall. Vet ju att det e dumt att oroa sig men jag kan inte låta bli. Blir irriterad på mig själv för jag brukar inte noja i vanliga fall.

• Kosmos katten
    Naimisen skrev 2011-11-25 08:41:56 följande:
    Kosmos- Bra ide med ramen.
    Du kan boka vul privat, i Sthlm kostar de ca 500, men är man orolig är de värt de.

Så man kan alltså inte få det på MVC? Jag kommer börja gå tidigt på MVC eftersom jag har högt blodtryck och kan inte äta min medicin nu när jag är gravid. Kommer också redan i vecka 6 träffa en läkare. Tänkte att det borde ju inte vara så tidskrävande om de gör ett VUL vid något av mina besök (finns risk att jag måste gå var eller varannan vecka).

Såklart jag kan tänka mig betala men lägger ju hellre de pengarna på söta barnkläder Glad

• Kosmos katten
    sommar83 skrev 2011-11-25 09:39:19 följande:
    Grattis till erat plus!
    Jag kunde heller inte undvika att berätta för två av mina närmaste vänner. Håller med dig. När jag blev gravid för första gången så var jag så överlycklig eftersom jag inte lyckats bli gravid på över 9 år, och berättade för väldigt många. Det slutade tyvärr i MA och eftersom kroppen inte gjorde ngt åt det så fick jag skrapa. Allt kändes så otroligt jobbigt. Och att då ha berättat för så många var en enorm tröst, för för det första så fick jag ju så mycket stöd och tröst, som jag inte fått annars, och sen kändes som att min "bebis" faktiskt funnits. För  det var ju verkligt för oss, så att folk inte skulle veta kändes som att det aldrig funnits. Svårt att förklara men..
    Gulligt med ramen och så kul att ni nog kommer komma med en jättejulklapp till dom om dom nu är så ovetande :) Våra närmaste går nog bara o väntar på oss eftersom vi haft ett missfall för inte så länge sen, så bebisverkstan är ju igång :)
    Jag bor inte i Sthlm längre men där var det hur enkelt som helst att få VUL, för mig kostade det 300 kr och sen gick det på högkostnad så det sista besöket blev gratis. Och det var på mama mia. Jag hade en läkare där som jag var supernöjd med. Tänker försöka gå tillbaka till henne nu på ett första VUL eftersom här där jag bor nu får man som "vanlig" gravid inte göra det förren v12, och har ju ingen aning om när det är.
    Förstår att du är nojjig över risken att få missfall, det är dom flesta. Tyvärr är det väldigt vanligt med mf :(  Men anklaga dig inte för det! Det är normalt, och det blir inte mindre orosmoment när bebisen väl är ute för då är det än mer värdefullt det du har ;)
    Jag ska också gå på Mama Mia. Vilken gick du på? Jag ska gå söder men har bara pratat med BM och hon verkar iaf jättegullig.

Nä alltså rationellt förstår jag ju att det hjälper ju inte att oroa sig och jag kan ju inte göra nått åt det, förutom att leva sunt. Men det e som oron totalt har tagit över. Svårt att förklara. Inte så bra för blodtrycket heller att oroa sig.  
  • Kosmos katten
    Gadget skrev 2011-11-25 16:15:53 följande:
    Jag sov uruselt inatt. Vaknade varje timme och låg och vred och vände mig. Vet inte om det är alla hormoner som gör kroppen orolig.
    Annars känner jag inte så mycket just nu, hoppas nästan att illamåendet ska börja så jag kan få känna att jag är gravid!
    Samma här. Vaknade kl 2 i natt och hade jättesvårt att somna om. Fick tillslut gå upp och kolla på tv en stund. Sen somnade jag på soffan.
  • Kosmos katten

Jag mår illa efter jag äter och när jag känner vissa lukter. Sambon drack ett glas vin igår och då blev jag jätteillamående. Det luktade jäst. Blä! Känner mig inte särskilt hungrig men det kan bero på att jag e ganska förkyld just nu. Ligger mest ned så jag gör ju inte av med någon energi.

Hur gör ni med träning? Jag upplever det som att jag e mkt mer flåsig än vanligt.

• Kosmos katten

Hmm är det inte bättre att vi har en separat lista? Tror det blir svårt annars. Jag kan starta en så kan Gadget länka till den i trådstarten.

• Kosmos katten

Är det någon mer än jag som får olika BF-datum beroende på olika uträknare? Mina datum varierar mellan 1-6 augusti. Tycker det är rätt konstigt och förvirrande. Vilken uträknare har ni använt?

Svar på tråden Augustibebis 2012