Inlägg från: Kosmos katten |Visa alla inlägg
  • Kosmos katten

Augustibebis 2012

Jag va tvungen och testa mig idag också. Har inte mått illa på två dagar så då blev jag ju så klart nojig. Strecket dök dock upp redan innan jag såg kontrollstrecket.  

• Kosmos katten
    Stövelkatten skrev 2011-11-28 19:41:48 följande:
    Oh, vi fick också tid snabbt, tycker jag. Eller tidigt i graviditeten, om man säger så. Har första mötet på MamaMia Söder 13/12. :)

Jag ska också gå på MamaMia Söder. Vilken barnmorska har du?

• Kosmos katten

Har också fått fetare hår och känner mig irriterad på småsaker. Försöker dock bita ihop och inte reagera på det iaf inte mot min sambo.

• Kosmos katten
    oxle bo skrev 2011-11-29 03:47:13 följande:
    jaha sitter på jobbet, har nu fått en brun flytning mörk brun, ursäkta mig men hade en drope i trosan o " körde upp" fingrett som blev aldeles brund.. så käns rätt kört för mig, har även tyckt att jag haft samandragninger om man nu kan ha det i v5
    Men är det inte vanligt att man kan få en liten blödning? Förstår dock att det är svårt att tänka så. Håller tummarna för dig!
  • Kosmos katten

Tycker också att det är svårt att koncentrera mig + att jag är väldigt trött. Måste verkligen tvinga mig själv att jobba, vilket inte brukar vara fallet i vanliga fall. Förra veckan var jag tom tvungen att gå och sova mitt på dagen. Som tur är har jag ett väldigt fritt jobb så jag lägger upp det som jag vill. Får nog bli att jobba några timmar i jul trots semester för att ta igen lite.

Är det någon som har stickningar i brösten? Tidigare har de bara varit ömma men nu känns det som någon sticker in en kniv under bröstet. Inge skönt =(

• Kosmos katten

Nu ska jag iväg på en första kontroll och kolla blodtrycket. Hoppas det inte har rusat iväg!!

• Kosmos katten
    Stövelkatten skrev 2011-11-29 17:56:40 följande:
    Jag tror inte vi heller har något hälsosamtal? MamaMia har ju all den infon nerladdningsbar på sin hemsida... Eller jag vet faktiskt inte? Ni som också kör MamaMia; det är väl inskrivningen vi pratar om? Eller? Nu plötsligt minns jag inte vad de sa specifikt... Haha!
    Hmm jag tror att jag fick en inskrivningstid iaf. Men jag kommer inte heller ihåg vad hon sa.
  • Kosmos katten
    AnnaSv skrev 2011-11-30 17:30:13 följande:
    Har ni funderat något på KUB?
    Jag känner mig kluven men ska försöka bestämma mig innan imorgon. Här erbjuds ju alla det gratis. Svårt svårt. Rädd för att det bara ska väcka ännu mera oro ger ju inga klara besked ändå?!
    Vi har bestämt att göra det. Man kanske kan få en liten hint iaf. Men jag tror ändå att vi kommer diskutera detta med barnmorskan och få mer information. Vet egentligen inte så mycket om det.

En annan fråga till er som har barn sedan innan. Diskuterade ni nått med er partner innan om t ex syn på föräldraskap, föräldraledighet, hur man gör med egentid osv. Har funderat en del på detta medtanke på att många verkar ha konflikter särskilt med egentidsfrågan.
  • Kosmos katten
    Naimisen skrev 2011-12-07 08:46:06 följande:
    Blää va sämst ja mår. Vaknade vid 4 i morse och trodde ja skulle spy bara ja rörde på mig. Tog 1,5 timme innan ja somna om och nu har jag suttit på tuben, super koncentrerad så ja inte skulle kräkas.
    Så nu är de bara en tidsfråga till de händer.

-1,5 kg sen plusset..Inge vidare.
    Samma här! Vaknade flera gånger av att det kändes som jag skulle spy. Kunde inte åka till jobbet idag. Ska dock på två möten i em som jag inte kan avboka så det är bara hoppas att det går över.

Fick tips på åksjuketabletter. Är det någon som har testat det?
  • Kosmos katten

Jag har också mått illa sedan innan pluset men fick en paus förra veckan då jag inte alls mådde illa. Men det kom tillbaka igår, dessutom i värrre form. Förut mådde jag mest illa efter jag hade ätit, nu mår jag konstant illa oavsett om jag äter eller ej.

• Kosmos katten
    O Hanna O skrev 2011-12-07 10:35:44 följande:

mått illa sen vecka 6,,,kör åksjuke tabletter för att orka med mig själv! är konstant hungrig dock! vill att det ska bli vecka tolv vill vara "normal" igen!

någon mer än jag som har problem med nummer två? har inte fått något ur mig på snart e3nvecka kannske lite illamånde på grund av det med...har laddat upp med torkade fikon samt aprikoser!

Jag har samma problem. Är totalt stenhård. Har försökt käka katrinplommon men det hjälper inte ett alls.
  • Kosmos katten

Hmm nu har jag fått bruna flytningar. Vet att det är vanligt men oron gnager ändå Rynkar på näsan
    Har iaf inte ont, borde vara ett positivt tecken.

• Kosmos katten
    oxle bo skrev 2011-12-12 10:09:11 följande:
    7+5 idag allt såg bra ut. Fick se ett hjärta och vätskan är borta Nu är jag gravid:)
    Vad skönt, grattis!!
    FruFoxy skrev 2011-12-12 10:12:08 följande:
    En tanke slog mig just, ska (eller, bör kanske man ska skriva?) man undvika majonäs? Till julens olika röror är det oftast majonäs i och ser det som en stor förlust att undvika det över jul Jag brukar köpa äkta-äkta majonäs i kyldisken men om man ska undvika det kanske det är bättre med den på burk? Innehåller ju fler skitsaker som jag mer än gärna undviker men över julen kan jag nog se genom fingrarna.

Är det nån som vet hur det ligger till?

kasmos katten:
    Håller tummarna att det bara är en brun flytning och inget annat! 
    Har inte hört att man ska undvika majonäs.
  • Kosmos katten

Jag är inte heller sugen på någonting. Det som går ned är te, rostade mackor, clementiner och apelsiner. Känner mig samtidigt hungrig.

Jag äter apoteket kvinna där det ingår de flesta vitaminer och mineraler.

Leverpastej låter som något som jag skulle kunna tänka mig. Kanske får gå och handla det.

• Kosmos katten

Oj oj va det skrivs här. Orkar inte ens läsa igen allt.

Har mått pyton hela veckan. Min bruna flytning har minskat men illamåendet ökat. Kräktes i tisdags. Blä! Har dock köpt ett sea band nu. Tycker det hjälper lite. Förstår inte hur folk kan åka till jobbet när de mår illa. Om jag inte ligger still så känns det som jag ska kräkas. Kan knappt gå till köket utan att jag snabbt måste återvända till soffan el sängen. Vet inte vad jag skulle göra utan min underbara sambo. Hur gör ni andra som mår illa? Åker ni till jobbet?

• Kosmos katten

Jag berättade också igår. Frågade om mina föräldrar kunde sitta barnvakt nästa år. De fattade ingenting. Mamma frågade tre gånger barnvakt?? De trodde vi hade skaffat hund eller kanin Glad

Angående föräldrapenning så kommer vi dela rätt av redan från början. Känns viktigt för oss båda att vara hemma från början? Hur tänker ni andra göra?

• Kosmos katten
    capy skrev 2011-12-21 11:00:30 följande:
    Såg att det var någon tidigare i tråden som rekommenderade sea band mot illamåendet. Måste stämma in i hyllningskören. Idag är första dagen på säkert tre veckor som jag nästan känner mig som mig själv igen. Hurra hurra! Nu hoppas jag bara på att effekten inte avtar.
    De funkar tyvärr inte på mig längre. Eller jo om jag ligger helt still men det känns ju inte så lyckat.

Idag ska jag på UL. Känner mig både spänd och nervös. Hoppas att få se ett pickande hjärta.
  • Kosmos katten

Har precis varit på UL. Hjärtat pickade på bra och är typ gladast i världen Glad

• Kosmos katten

Har inte orkat skrivia på ett tag men har läst regelbundet. Nu mår jag mycket bättre och illamåendet har äntligen gått över men nu blir jag ju nojig istället att jag inte är gravid längre. Någon mer som har kommit in i de berömda spökveckorna?

Svar på tråden Augustibebis 2012