Inlägg från: iframtiden |Visa alla inlägg
  • iframtiden

Augustibebis 2012

Hej!

Jag är i v 7 och är beräknad till 1 augusti. Har haft flera MF (har ett genfel) och inga barn så nu får vi se om det stannar kvar. Känns iaf starkare denna gång. Humörsvängningar, jättetuttar, hungrig dynget runt och ett diffust illamående..

• iframtiden

Hej alla!

Har precis gått in i vecka 9. var på VUL för 1,5 vecka sedan och såg ett hjärta och allt såg bra ut så långt. Har ett kromosomfel som orsakar svåra missbildningar och har haft fler mf och inga barn så det är en jobbig väntan med mycket oro.

Men denna gång har jag så mycket symptom så jag börjar våga tro att det kanske ska kunna gå vägen. Har aldrig kommit så här långt eller kännt av alla dessa symptom..dödstrött hela tiden, andfådd av att gå uppför en liten trappa, hungrig på nätterna, fett hår, finnar, både mätt och hungrig samtidigt och ett diffust illamående med uppblåst känsla.

• iframtiden
    Stövelkatten skrev 2011-12-16 11:34:53 följande:
    Oj, va kul ändå att det känns mer hoppfullt nu. Kommer du få specialmödravård också?
    Special? Jag har tjatat mig till tätare VUL än var tredje vecka och om det lever och utvecklas ska jag ta moderkaksprov och sen vänta på svar i tre veckor och i v 15-16 göra abort om det är skadat.
  • iframtiden

Usch, har haft några symptomfria dagar efter veckor av extrem trötthet, hunger och lite illamående. Är i v9. Har ni haft symptom som försvunnit då?

sen är jag jättetörstig (på vatten), någon mer?

• iframtiden

Insåg i går kväll att jag läcker och det måste vara fostervatten?! Är i v 9.

Någon annan med efrarenhet? Ska man bli otolig nu?

• iframtiden
    FruFoxy skrev 2011-12-20 11:28:27 följande:
    iframtiden:
    Det är inte en rejäl flytning bara?
    Kommer ihåg att jag hade en sån när jag väntade tvåan, det rann i omgångar och verkade aldrig ta slut. Åkte in på koll eftersom tvåan låg i tvärläge (=livsfara om vattnet går) men alla hinnor var hela och konstaterade att det bara var en flytning. Pinsamt men skönt att veta! 
    Jag har iaf aldrig i mitt liv haft en sådan flytning. Som vatten och 5cm i diameter i byxorna?
  • iframtiden

Jag har varrit gravid många gånger, men alltid fått missfall. Ska på VUL imorgon igen så jag får passa på att fråga då.

• iframtiden
    Stövelkatten skrev 2011-12-20 13:03:27 följande:
    Så har jag med, hade även med sonen (fast senare) och det är bara flytningar. Man ska ju tydligen känna rätt bra på lukten också, om det är fostervatten. Åk och kolla om det känns skönare. Men jag tror inte du behöver oroa dig alls. :)
    Så flytningar kan vara som vatten? Helt färglösa och tunna?
  • iframtiden

Allt såg bra ut på VUL, går in i v 10 imorgon, helt konstig, ovärklig känsla, har aldrig kommit så långt i en graviditet förut. Nu kan jag börja ställa in mig på att det blir moderkaksprov om 2 veckor.

Är lite piggare nu, måste inte sova middag längre men måste däremot gå upp och äta på natten. Vaknar klockan två av en enorm hunger!

Svar på tråden Augustibebis 2012