Inlägg från: Värmeljuslyktan |Visa alla inlägg
  • Värmeljuslyktan

Augustibebis 2012

Hoppar in här jag med! Plussade igår, beräknad bf 3aug.  Blev så glad utav resultatet att jag bröt ihop i tårar. Min sambo var med när jag gjorde testet. Man har oroat sig för att man inte kan bli gravid, nu har oron gått över att det ska sluta med ma. Känns som att man är inne i en karusell där man aldrig kommer att sluta oroa sig! :P

• Värmeljuslyktan
    BF lista

1/8 - Novixi, 23 år, Karlshamn (2a barnet)
    1/8 - Helenaa, 26 år, Piteå (3e barnet)
    1/8 - Nyköpings bo, 4 barnet, 2 jordbarn och 1 ängel
    1/8 - Naimisen, 23 år, Sthlm (2a barnet)
    2/8 - Caroline, 23 år, första barnet
    3/8 - Värmeljuslyktan, 26 år (första barnet)

fyll gärna på med fler och glöm inte att kopiera hela listan så alla kommer med! Glad
  • Värmeljuslyktan
    BF lista

1/8 - Novixi, 23 år, Karlshamn (2a barnet)
    1/8 - Helenaa, 26 år, Piteå (3e barnet)
    1/8 - Nyköpings bo, 4 barnet, 2 jordbarn och 1 ängel
    1/8 - Naimisen, 23 år, Sthlm (2a barnet)
    2/8 - Caroline, 23 år, första barnet
    3/8 - Värmeljuslyktan, 26 år (första barnet)
    1/8 Gadget, 31 år, första barnet

fyll gärna på med fler och glöm inte att kopiera hela listan så alla kommer med! Glad
  • Värmeljuslyktan
    Naimisen skrev 2011-11-26 17:41:02 följande:
    Gud va ja längtar tills vecka 12 är passerad, och tills vi har fått se de lilla livet
    Ja samma här. Stannade hemma ikväll (dom andra går på krogen) då jag inte orkar "smussla". Ska bli så skönt då alla vet om att man är gravid och man kan börja leva normalt utan en massa vita lögner hit & dit. :P
  • Värmeljuslyktan

Mig synar dom till topp till tå, så jag måste verkligen tänka mig för vad jag gör. När vi kommer berätta så tror jag dom flesta kommer att säga, -Jag förstod det! :P Våra närmsta vänner går alla med magar nu. Den senaste tiden har jag i princip fått 2-3 frågor per vecka om vi inte ska skaffa barn snart. Rätt jobbig fråga att svara på då man faktiskt har haft bebisverkstad hemma.
    Varför frågar folk den frågan hela tiden? Inte tänker dom på att folk kanske rent av försöker för fulla muggar men kanske inte lyckas. Ska iaf bli riktigt skönt att slippa höra -SKA INTE NI OCKSÅ SKAFFA BARN SNART? :)

• Värmeljuslyktan

Jag har inte så mycket symtom. Lite ömma bröstvårtor och så mår jag lite illa om magen blir tom. Undra om man kommer att få mer symtom framöver? :) Ringde BM nyss och fick inskrivning den 6/12, så spännande! :D

• Värmeljuslyktan

Samma här! Undra om man kan be bm att få höra på hjärtljuden iaf. Har tidigare haft ett mf, kan man använda det som argument tro. Tänk att man kan vara så hispig, känns nästan som man bara väntar på att ett missfall kommer att äga rum. Gud att det ska vara så vårt att föreställa sig att det kommer att gå vägen. Önskar nästan att jul hade inträffat lite senare i graviditeten så man hade känt sig mer "säker" :P

• Värmeljuslyktan

Okej, ja jag var rädd för det. Får tala med bm om man kan göra tidigt vul då, och vad det skulle kosta. Aha det var verkligen bra. Dock inget jag hört att man får göra här. Bor i Sundsvallsområdet.
    Haha, trodde aldrig att min lilla vinförtjusning skulle ställa till problem. Brukar nästan alltid bli bjuden på ett glas rött av svärmor till maten då vi är där och hälsar på. Och detta år kommer vi nämligen spendera större delen av julen hemma hos dom så känner mig nästan tvingad att måste berätta då, även om det känns lite väl tidigt. Svårt att slingra sig ur :P Men ser ju att dom flesta här tänker berätta i juletiderna:)  Väldigt fiffig idé det där med med att ge en fotoram med text. Man kanske lånar den?! :D

Svar på tråden Augustibebis 2012