Augustimamman skrev 2011-12-19 11:46:27 följande:
Har en skitdag idag.
Grejen är att jag inte känt mig speciellt gravid sedan jag plussade. Det verkar ju va en sån där känsla som andra gravida känner men man inte riktigt kan sätta fingret på vad det är som gör det. Men jag känner mej inte gravid. Har typ inga symptom alls. Har känt lite molande värk ibland och senaste dagarna har bröstvårtorna ömmat lite, men inte mycket och inte alls hela brösten som många skriver. Vårtgårdarna har inte mörknat, känner inget illamående alls.
Jag har ett sug efter apelsiner men å andra sidan är jag ALLTID insnöad på nåt craving även som ogravid. Tröttare har jag varit senaste veckan men mina två sjukdomar gör mig också trött så det kan lika gärna vara det.
Är trött nu på att inte känna nåt. Oroar mig konstant för medicinerna jag tar och dessa två senaste nätterna vaknade jag med kraftiga mensliknande smärtor. I natt gjorde det så ont att jag var helt genomblöt av svett och när jag gick på toa kunde jag inte kissa, precis som om något blockade trots att jag var jättekissnödig. Har bara väntat på missfallet men än så länge inget blod. Skulle kunna vara tarmarna som spökar, tänker det just för att det kändes som något var i vägen för själva kissandet.
Känner mej så sjukt låg och opepp. Ska på hälsosamtal imorgon, ska böna och be om ett vul då. Måste få se ett hjärta. Känns ju inte som detta är på riktigt.
Fortfarande samma här. Känner mig inte speciellt gravid, glömmer nästan bort det ibland.. Brösten ömmar mindre och mindre. Har dock stickningar i magen ibland & är hungrig konstant. Men utöver det, ingenting. Känns som en evighet tills man får reda på om det är något där inne!