Inlägg från: Drömmar och förhoppningar |Visa alla inlägg
  • Drömmar och förhoppningar

Augustibebis 2012

Jag fick också lämna cellprov i våras då jag var gravid. Nu slutade ju den i missfall, men inte pga cellprovet. Det kan jag inte tro, då skulle de ju inte vilja ta något!

Gadget skrev 2011-12-12 18:13:09 följande:
    Jag vill också ha leverpastej! Finns inte här, inte så som vår i Sverige i alla fall. Vet vad jag ska be mamma och pappa köpa hem när vi åker dit i samband med julfirande.
    Har för övrigt läst att det går jättebra att äta leverpastej som gravid, det var någon ovan som var osäker. Det är inte så mycket lever i så därför är det ingen risk att man får i sig för mycket A-vitamin vilket om jag fattat det rätt är risken med lever annars.

Angående att bada (varmt) badkar tror jag inte heller det ska vara någon fara. Det har jag gjort ett par gånger i veckan sedan pluset. Likaså kan man basta. Om någon läst eller hört något annat får ni gärna säga till.
    Angående varma bad och bastu så tror jag att det framförallt är i slutet av graviditeten som man ska vara lite försiktig med det.

Jag är 33 år, är gravid med vårt första barn. Fick missfall i somras och nojar mig lite över det. Plussade 1/12 och tror att bf är 8/8 om jag har räknat rätt. Pga oro har jag tid för vul bokad den 23/12, ser fram emot det, kan knappt vänta. Idag har jag mått lite illa, särskilt på morgonen. Varit mer hungrig än vanligt också, eller kanske snarare har jag blivit hungrig väldigt snabbt och plötsligt utan förvarning á la "får jag ingenting att äta nu så kräks jag!"

Lacey skrev 2011-12-14 15:34:36 följande:
    Det här går inget bra, verkar vara ett pågående missfall. Blöder mkt nu.

Jag är så ledsen för din skull, vet att ingenting tröstar, var själv med om detsamma i somras. Kramar om i alla fall!

Till er som har klåda - man kanske kan prova Tavegyl? När man läser står det att man kan använda det både vid graviditet och amning. www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Lakemedel-A-O/Tavegyl/

Det där med ofostrig graviditet är jag livrädd för, nu när rädslan för missfall har släppt lite. Inte så att jag oroar mig hela tiden, men jag tror inte att jag kommer kunna vara glad innan jag har sett bebisen på vul. Tiden går sååååå långsamt!! Den 23/12 har jag tid, om en vecka imorgon.

Hej tjejer! Just när jag i stort sett har slutat oroa mig för missfall (har istället haft en liten noja på ofostrig graviditet - något jag aldrig hört talas om förut) börjar jag blöda ikväll. Rejält. Det lät som att jag kissade när jag satt på toaletten! Men det är rent blod som kommer, inget slem eller så. Jag har inte heller ont. Svårt att veta hur jag ska tolka det... Jag vet att det bara är till att avvakta, men just nu är jag bortom oro igen...

Jag vet inte. Jag får se hur det fortlöper. Jag har tid fredag nästa vecka för vul, men det kanhända att jag ringer och ber att få komma tidigare. Jag får se hur blödningen fortsätter.

OM det är missfall, hur länge känner man sig gravid efteråt? Har fortfarande mått illa idag och har fortfarande svullna bröst och ömma bröstvårtor. Åkte aldrig till akuten idag, ap-kärringen på sjukvårdsupplysningen tyckte inte att det var akut. Ska ringa imorgon igen, skulle tro att det är bättre att komma dit lördag förmiddag än fredag kväll... :-/

Blöder lite mer än de andra dagarna, men mycket, mycket mindre än igår kväll. Såg ju inte precis att det kom nåt annat än blod ut igår, blir lite förvirrad... Några blodklumpar, men inte så stora, och absolut inte många. Mest blod. Inget slemmigt... Vet inte vad jag ska tro...

Svar på tråden Augustibebis 2012