Augustibebis 2012
Jag är just hemkommen från akuten, fick komma dit ändå - eller som sköterskan på sjukvårdsupplysningen sa, "Det är ju fritt fram att söka..." (med undertonen att hon nog inte tyckte det). Fick först prata med en barnmorska som var helt, helt fantastisk, men hon hade inte så goda nyheter att ge mig. Gynjouren var på operation och det kunde dröja timmar innan han var färdigt, och dessutom är det inte alla som tycker att det är viktigt att konstatera missfall på helgen, det kan man göra på veckan, tydligen.
Jag frågade om man inte kunde ta blodprov i alla fall, och det kunde man ju, men hon tyckte att jag skulle ta ett vanligt gravtest först. Jag hade dock just varit på toa, men jag fick sitta kvar och skulle lämna urinprov när jag kunde. Hon hann komma ut i väntrummet innan jag hann detta, och meddelade att läkaren hade hört av sig och att han skulle undersöka mig.
Efter en stund kom läkaren och jag förklarade allt för honom, han var också helt fantastisk, mjuk och omtänksam. Han gjorde ett vul, och det tog lång tid innan han sa något alls. Jag hann tänka både det ena och andra! Till slut sa han att han ser en graviditet, men att han var osäker på om han såg hjärtat slå eller inte. Han ville ta med mig upp till avdelningen där han hade en bättre maskin, för han ville verkligen minska min oro. Jag fick följa med upp och där såg jag hjärtat slå! Jag kan inte tro att det är sant, visste inte om jag skulle skratta eller gråta, så jag gjorde båda delarna...
Han kan ju inte ge några garantier såklart, men så som det såg ut idag är det en normal graviditet i sjunde veckan. Han rådde mig att försöka sluta stressa och gå på mina undersökningar. Han kunde inte förklara var blödningarna kommer ifrån, det är inte ovanligt att det blir så, men förstod så väl att jag var orolig.
Så just nu är jag fortfarande gravid!
Min underbara bm ringde och hade fixat tid för VUL på KK imorgon fre kl.10!!!!!!!!!! 

- här ska sussas några h innan VUL imorn bitti kl.10:10. Skänk mej gärna en tanke ni som vill hålla tummarna för ett tickande