Inlägg från: SälenCia |Visa alla inlägg
  • SälenCia

Augustibebis 2012

Som förstföderska tycker jag att jag ser bäbisar överallt.

Ni som har varit gravid tidigare undrar jag om ni har tips på hur man kan slippa oroa sig för missfall. Jag är under 30 år och mår bra, men oroar mig ändå! Hur stor är risken att man får missfall första graviditeten? Någon som vet?

• SälenCia

Godmorgon!

Går in i vecka sju idag och roar mig med illamående, ingen sömn, och förkylning. Ser fram emot att vara ledig i tre veckor över jul. Då kan jag sova när jag vill på dagen och må som jag mår utan att folk förstår på jobbet.

Är det någon annan utav er som har svårt att somna och vaknar och inte somnar om. Jag är galet trött, men illamåendet gör att jag inte kan sova.

Har någon testat postafen ännu??

• SälenCia

Ömheten i brösten och ilskna stickandet i bröstvårtorna har gått över för mig. Brösten har dock vuxit och svullnat och stannar kvar i den storleken. Hur är det för er? Har någon av er haft ömmande bröst som nu känns nästan som vanligt igen?

• SälenCia

Gör alla vul? Jag blev kallad vecka 10 till inskrivning + ul. Men det känns som att många här skriver om vul rätt tidigt!

• SälenCia

Jag blev förkyld så jag slapp välja men det är tveksamt om jag hade gått till jobbet med detta illamående!

En bra sak är att jag nu ska vara ledig 3 veckor över jul. Det ger mig tid att må mindre illa och gå tillbax till jobbet lite gladare.

• SälenCia

Helenaa: bilden kom inte med och vi är sååå nyfikna! Hur stor var din bäbis? Gick den att mäta?

• SälenCia

Allvarligt. Behöver man gravidförsäkring? Känns som att det mesta borde täckas av hemförsäkringen. Någon som vet?

• SälenCia

Även jag har redan i vecka åtta börjat tvätta håret varje dag. Hade samma problem i tonåren så antar att det kan finnas en hormonell förklaring. Det är väl bara att fortsätta tvätta håret ; )

• SälenCia

Har under hela graviditeten (har gått in i vecka 9 idag) mått illa varje dag, med korta uppehåll på några timmar. Idag när jag vaknade mådde jag inte längre illa alls. Jag vet att jag inte bör oroa mig men jag kan inte låta bli! Det är säkert ingenting, men man börjar ju undra... Nu saknar jag nästan illamåendet!

• SälenCia

Vi har tyvärr ingen att ärva ifrån och kommer nog få lägga ut allt själva. Men det löser sig! Vi har båda vettiga löner så nog ska vi kunna köpa lite grejer till pyret.

Men jag avundas de som iaf kan få något i arv...

Svar på tråden Augustibebis 2012