Inlägg från: SälenCia |Visa alla inlägg
  • SälenCia

Augustibebis 2012

Bra tips för billigare kläder! Några andra tips förutom blocket. Är lite osäker på om man vill köpa tex barnvagn begagnad...

• SälenCia

Jag kommer inte träffa min BM för första gången förrän 19e Jan (vilket blir typ i vecka 12 för min del). Mina symptom kommer och går hela tiden, men jag har börjat lugna mig kring det hela och njuta av faktumet att vi ska ha barn! En tidigare tid hos BM hjälper ju inte mig på vägen... Men det är viktigt att man gör som man själv känner.

Vilken diskussion om vagnar! Är så glad att vi har lite folk med oss som kan vagnar Vi rookies behöver nog det!

• SälenCia

Min bästa vän hade inga symptom förrän i vecka 17 och då blev det foglossning. Hade hennes mens inte uteblivit så hade hon knappt vetat att hon var gravid. Det stillar säkert inte din oro överhuvudtaget dock...

• SälenCia

Naimisen; Min mage varierar men är inte vad den var innan graviditeten iaf! Svullen och det går flera dagar mellan toalettbesök (nr 2). Utöver illamåendet dvs... Under julen var min mage helt knas och jag gick inte på toaletten på 5 dagar! Det var sådär kul!

• SälenCia
    oxle bo skrev 2012-01-05 20:31:56 följande:
    nämde de här om dan men

är det någon mer än jag som.. livmodern blir stenhårt när jag får orgasm???
    känner den så tydligt då.
    kanske ni känt så med tidigare barn?
    är det farligt??

så har jag fått svamp kliar till en förbanelse. men ingen flytning tyckte jag..
    var tvungen o "köra upp" fingret o känna efter i kesso som alla tatar om fy fan vad vidrigt,, mår illa av mig själv.
    var till apoteket idag så här ska den bekämpas!!!
    avseende orgasmen så känner jag samma sak. dessutom blir det så tydligt att livmodern är annorlunda. jag förutsätter att det kommer kännas annorlunda men låter några tjejer som redan fött barn svara på din fråga

har gjort behandling förr. går iaf snabbt över från "den äkliga fasen". tänk på att man kan smitta sin sambo med svampen. jag lyckades med det några år sedan och då fick vi båda behandlas. lika bra att behandla båda om man tänkte ha sex. lycka till!
  • SälenCia

Samma här! Växtvärken avtog i vecka 9. Nu i vecka 10 har det dragit lite, men det är det lilla det. Jag antar att detta kommer gå i vågor likt annat. Mina bröst är inte alls lika ilskt ömma längre, men de känns lite fort. Nu hoppas jag att illamåendet försvinner innan vecka 13!

• SälenCia

Hade ett graviditets-meltdown igår. Nästan komiskt! Min sambo åkte på jobb utomlands i en vecka och jag grät floder när han hade åkt. Jag kände mig så ensam och ynklig och kunde inte förstå hur jag skulle klara mig utan honom i en hel vecka. Lite komiskt såhär i efterhand!

Idag börjar jag fasa för att jag imorgon skall gå till jobbet för första gången sedan illamåendet slog till. Jag mår fortf rätt illa och är sjukt trött. Eftersom jobbet är mycket stresskrävande och även jag som person har svårt att coola ner så får det nog bli en period av att lära mig att lugna ner mig och säga ifrån. Postafen hoppas jag kan hjälpa mig lite under veckan och att jag snart slutar känna illamåendet. Är ju ändå mitt i vecka 10!

• SälenCia
    05091112 skrev 2012-01-08 19:46:52 följande:
    Åh förkylning OCH maginfluensa
    Tänker sno med mig minstingen upp om en timme och sova sova sova.  
    usch va hemskt med sådana sjukdomar! stackare. Men sömn löser det mesta!!!

Själv ska jag jobba första dagen imorgon. Lite nervös över hur det skall funka med illamåendet. Vi får se och hoppas att det funkar
  • SälenCia
    Ellenbmt skrev 2012-01-08 21:40:14 följande:
    Gnäller av mig lite då sambon tröttnat.
    Idag var en tung dag. Mått kasst, varit deppig, känt mig fet, ful i håret, galet uttråkad dotter, sur sambo i städartagen...
    Jag ligger i sängen nu och vill bara grina åt eländet, ska det vara såhär jäkla jobbigt?!
    Käns som om det var flera månader sedan jag skrattade och mådde bra?
    Uscha!! Hoppas imorgon blir bättre.
    Kram på er och godnatt
    Gnäll hur mycket du vill. Den dagen din sambo ploppar ut en unge så har han rätt att uttala sig om ditt illamående
  • SälenCia

Vi är nog alla medveten om risken för tidigt mf. Vi är MER ÄN MEDVETNA om det tror jag! Jag oroade mig massor i början men har nu börjat slappna av. Om det blir mf så kommer jag bli ledsen oavsett hur glad jag är över graviditeten nu så det är bäst att njuta

• SälenCia
    mammsen skrev 2012-01-09 19:43:48 följande:
    SHIT!!! Kollade just i vår BM tråd! Visste ni att vi är över hundra som har planerad nedkomst i augusti nu ? =D
    Kul!!
    Vad är BM tråd???
  • SälenCia
    Naimisen skrev 2012-01-11 11:05:03 följande:
    Går förresten i vecka 12 idag (11+0)! De går åt rätt håll
    Va roligt! När är ditt bf? Grattis till framgången! Jag försöker fortf fatta om jag är i vecka 10 eller snart 11. Lite förvirrande.
  • SälenCia
    Sandrina skrev 2012-01-11 11:57:51 följande:
    Att kräkas galla är väl inget farligt!? Det gör man väl när man inte har något annat att kräkas upp?
    Dock är det ju väldigt otrevligt och obehagligt, kräks själv en hel del galla nu. Usch & fy!

Eller har jag fel? Är det farligt att spy galla?
    Nej det är inte farligt. Det innebär bara att magen är tom men ändå har reflex att kräkas och därmed att det kommer upp lite galla. No worrie! Förutom att ni verkar må pyton dvs...
Svar på tråden Augustibebis 2012