Augustibebis 2012
Hoppar också på här. Är i v 11 nu. BF den 5/8. Men har inte varit på inskrivning eller kontroll än. Ska inte dit förrän den 25/1. Känns som en evighet, men nu är det bara 2 v kvar =D
Lägger in mig i BF listan också.
Hoppar också på här. Är i v 11 nu. BF den 5/8. Men har inte varit på inskrivning eller kontroll än. Ska inte dit förrän den 25/1. Känns som en evighet, men nu är det bara 2 v kvar =D
Lägger in mig i BF listan också.
Ja, jag har lite problem med jobbet just nu.. Jag blev tvungen att berätta läget eftersom mitt illamående gjorde det omöjligt för mig att jobba i all matos och liknande.. Så jag är sjukskriven för kraftigt graviditetsillamående sedan 27Dec. Igår gick jag in på vår intärna hemsida för att kolla hur scheemat såg ut när sjukskrivningen snart går ut och då hade jag fått mail fre den 30 Dec av min chef som skrev
"Du som har varit sjuk i december vet om att du skall lämna in sjukförsäkran, har jag ingen sjukförsäkran 1 jan 2012 på mitt skrivbord så blir det ingen sjuklön för din frånvaro i dec endast registrerad frånvaro.
Det ligger nu i ditt intresse om du vill ha sjuklön eller inte."
Så nu nekar hon mig sjuklön! Shit.. jag vill inte bråka jag är ganska ny på jobbet och allt.. Men vad ska jag göra?? Jag har barn redan och mitt tillstånd gör det inte lättare.. Så jävla ledsen :'(
Jag har dessutom pratat med min chef i telefon flera gånger utan att hon nämnt något om detta.. Tror hon hoppas att man inte ska se det försen det är försent :/
Vad ska jag göra?
Men det var ju hemskt vad alla bor i Stockholm! Jag bor i Malmö. Någon mer? Hade varit kul att träffas när det har gått lite längre tid.
Har inte heller köpt några mammakläder än. Tror magen har börjat synas lite nu. Eller så är jag bara svullen. Brukar sällan ha byxor. Kör mest med kjol eller klänning och då funkar strumpbyxor perfekt nu. Speciellt de med hög midja som man kan dra upp under brösten när magen känns stor. Väldigt skönt!
Jag har varit jättesugen på hamburgare hur länge som helst. Men det känns så himla dumt att äta det nu. Men idag blir det nog falafel. Längesen, billigt och nära jobb. Har trots allt ätit bättre än vanligt senaste tiden. I helgen knaprade jag till och med grönsaksstavar när sambon åt chips. Kände mig väldigt duktig!
Naimisen: Det var inte mycket! Är det inte vanligt att det ligger på typ +25 eller nåt? Då behöver man kanske inte skämmas för att man tar en hamburgare eller två :)
Vi tänker inte döpa vårt barn. Tänkte ha en namngivning till hösten istället. Varken jag eller min sambo är det minsta troende. Jag kan inte stå i en kyrka och lova inför gud att uppfostra mitt barn i en kristen tro. På samma sätt kan jag inte lova att vara någon trogen inför gud. Då skulle jag bara ljuga. Dessutom tycker jag det är ganska respektlöst att lova något man inte tror på. Blev inte förvånad när mormor tyckte det var synd om barnet om det inte skulle döpas. En av mina bästa kompisar är inte döpt men hon valde det skälv när hon skulle konfirmeras och nu är hon troende.
Det blev ett långt inlägg haha. Men jag tycker inte man ska döpa sitt barn / gifta sig i kyrka bara för att det är tradition!
Okej, här kommer många svar i ett inlägg.
MrsTM: satsa på veg protein. Typ bönor och så om du klarar av det. Eller andra veg alternativ. Finns ju mycket gott i frysdisken där.
FruFoxy: visst är det sjukt! En gång såg vi en unge som satt i knät på personen som körde bilen. Har dom totalfel på hjärnan?
O Hanna O: Så fint beskrivet med att hålla en fjäril mellan händerna. Vill också känna bebisen nu. Mitt illamående har blivit lite bättre. Så nu är det inte så mycket som påminner att det finns något där. Fast jag tycker mig ana en liten kula nu. Fast för det mesta är magen bara svullen :(