jannonym skrev 2012-02-08 18:33:17 följande:
Berättade för mina närmaste kollegor på jobbet idag. De blev chockade men jätte glada för min skull.
Vi berättade för barnen igår oxå, äldsta killen (11 år) sa -fan va äckligt!! Haha... Han vet hur barn blir till.
Andra killen på 8 år sa:
-men jag vill ju ha en HUUUUUND!! Inte en bebis!!! Vi kan ge bebisen till nån annan familj, nästan alla gillar bebisar!!
Sista killen även han 8 år sa:
-vadå ligger den där (pekar på ul bilden) i din mage?? Nu?? *ögonen glittrar* blir det en tjej eller kille??
Så lite blandade reaktioner här hemma!
Ska berätta för min mamma i morgon, nojjig för det! Känner mig som en 14 åring som snattat och åkt fast ;) min mamma har den effekten på mig *s*
Funderar på att köpa ett fint mönster, garn och stickor som jag ger henne. Så slipper jag liksom säga det själv ;) mamma älskar att sticka så hon blir nog både chockad och glad ;)
Hur berättade ni för era nära och kära?
Jag berättade på ett liknande sätt för min familj. Vi firade min mammas och mormors födelsedagar samtidigt, så då fick de vars en bok med stickbeskrivningar på bebiskläder. De fattade ju såklart direkt haha. Men det var kul att se deras miner. Sjuttsingen vad vi var nervösa innan haha.