Augustibebis 2012
Fru Elle
Vad är LN dag?
Fru Elle
Vad är LN dag?
Hej!
Niferex är nog de järntabletter som är mest skonsamma mot magen.
Och Mammsen: anledningen till att bm inte rek blutsaft är för att naturläkemedel inte genomgått samma stränga kontroller som registrerade läkemedel!
Aprilia1977
INGET farligt med ultraljud eftersom det är ljudvågor som gör att bilden framträder. Inte att förväxla med röntgenstrålar.
Det brukar vara brist på kalcium som ger upphov till kramper i vaderna. Dvs ät rikligt med mjölkprodukter!
Tesdy.
Absolut ingen lätt utväg med snitt men ibland blir det ju ett måste. För mig blev det det förra gången och det jag kan säga för att lugna dig var att ALLT verkligen gick jättebra! Hade verkligen inte speciellt ont efteråt och var snabbt på benen!
Vill bara förtydliga lite om "vena cava syndrom" som Mammsen skriver om. Det är inte så att bebisen i magen blir dåligt syresatt för att man som mamma ligger på rygg. Det kan hända, men är MKT ovanligt att man som mamma kan svimma om man ligger på rygg för att vena cava då blir obstruerad. För att häva detta får mamman läggas på vä sida. OM detta händer betyder det INTE att barnet får skador pga försämrad syresättning!
Det finns ingen anledning till oro för att man ska somna på rygg eller om man under förlossningen delvis ligger på ryggen.
Nån som har svullna fötter och anklar mot kvällskvisten?
Fast jag som fick barn i v 35 förra gången skulle aldrig drömma om att dricka hallonte i v 34 med motivering att det inte är någon fara för bebis att födas nu...
Nä inte någon stor fara men det är inte helt lätt att få en bebis på drygt två kg.
Hoppas ni tar det lite lugnt med era teer och väntar ut de sista veckorna. Det hoppas jag på att få göra och få en bebis på 3,5 kg denna gång!!!
Jag har även köpt Renässansdroppar (koksalt) för ev snorig näsa. Misstänker att storasyster kommer dra hem dagisförkylningar till bebis och man vill ju inte att h*n ska få täppt näsa... (bebisar kan ju inte andas med munnen)
Natlup:
Jag känner inte till hur du mår/mått men när jag läser om ditt blodtryck tycker jag det är i överkant. Ihop med svullna fötter kan det tyda på begynnande havandeskapsförgiftning. Vill absolut inte skrämma dig men så började det för mig i v 32 förra grav. Bättre kolla upp det en gång extra än en gång för lite.
Behöver jj inte betyda något men jag råder dig att kont bm på Månd för ny bt koll samt ev protein i urinen.
Lycka till!