• Julies

Augustibebis 2012

Tror ni verkligen det behövs ytterkläder? Jag tänker att det trol är varmt i början av Aug och tänker snarare att jag har för få tunna kortärmade bodies... Inte behövs väl någon mössa då heller?
    Filt är ju bra att lägga över bebis om det är mulet och dåligt sommarväder.

• Julies

Ang "möss-diskussionen". Alla får ju göra som de vill men är det 25 grader varmt ute kommer vår bebis inte ha mössa på sig. Ligger den i vagnen är den ju skyddad fr vind. Små bebisar har svårt reglera kroppstemperaturen och lika illa är det att de blir för varma. Så nej, ingen mössa el ytterkläder i sommarvärmen för vår bebis!

• Julies

jguz. Jag är ingen expert men min bm sa till mig nån gång att de accepterar liiite högre värden på sockret när man är gravid. Vet inte varför men enl henne skulle då inte 6,0 vara för högt....

• Julies

Ang sjukskrivning har jag inte haft problem med det någon gång. Varken fr FK eller läkares sida. Jag hade jobbiga SD fr v 15 förra grav och likadant nu (v 35+2).

Spyr på mina SD som nu är värre än någonsin. Kommer from em var femte minut och jag anstränger mig så lite jag bara kan. Kan inte ens sitta på en stol, resa mig upp, luta mig fram, böja mig ner, skratta mm mm förrän det kommer en SD. Nätterna är hemska och jag har jättesvårt vända mig om i sängen.
    Fyra långa veckor kvar.......

• Julies

Risken med att de bajsar i fostervattnet är att de drar i sig det i lungorna och får sk mekoniumaspiration med lunginflammation som följd. I värsta fall kan det gå riktigt illa och bebis behöver intensivvård med lång respiratorvård och sköra lungor till följd. Det behöver inte gå så illa men det är det man fruktar.

• Julies

Sommaren12. Jag har precis som du med alla sd. Gårdagens dygn var hemskt, sd var 5-6 min precis hela dygnet. Låg mest hela dagen. Har Bricanyl tabletter och la till Alvedon utan effekt. Ont gör det inte men otroligt jobbigt. Ringde FL vid 22 tiden. Enl BM trol inget förlossningsarbete eftersom det inte gör ont och jag är van vid mkt sd (dock inte hela dygn utan att de viker undan något). Hon tyckte jag skulle försöka somna ifrån (vilket jag gjorde) och återkomma idag om frekvensen är samma. Dock lite lugnare nu men vi får väl se under dagen, brukar ju bli värre och värre j mer dagen går... Hoppas dina sd också är ofarliga och beror på sk mkt reaktiv livmoder men jag förstår dig-grymt jobbigt och irriterande att inte få vara avslappnad i magen....

• Julies

Vill gärna också höra om någon vet vad "kalaspuff-lukten" beror på....!!

• Julies

trossan
    Så gör de numera i Gbg också. Reg pappan efteråt. Helt sjukt. Jag ställde frågan om vad som händer om något händer mig under fl men jag fick aldrig nåt svar...
    Förut kunde man reg före barnets födelse.

• Julies

Man kan alltid ångra sig under resans gång. Jag ville inte ha Eda eller snitt. Jag ville klara mig själv men kroppen och naturen ville annorlunda. Slutade med både svår preeklampsi, igångsättning, Eda, massa syntocinon och till slut snitt.
    Det man önskar slår inte alltid in men vi fick en frisk dotter och det var det viktigaste för oss! Inte hur vägen dit såg ut!
    Det jag vill säga är att man kan ha föreställningar om drömförlossningen och för många blir det jättebra men för dem
    Som det inte blir lika drömlikt för kan resultatet ändå bli riktigt bra! Och det är väl ändå huvudsaken?!

• Julies

...och om 10 dagar ska jag snittas planerat. Skulle vilja föda vaginalt men tar inte risken. Återigen, kanske inte vad jag drömmer om men jag kommer förhoppningsvis få en finfin bebis-det är viktigast!

• Julies

Forts ang Eda och att det medför mkt komplikationer. Det går i många fall väldigt smidigt också, helt utan komplikationer och ger mamman chans att spara sina krafter att orka genom hela förlossningen.

Alla är individer-finns inga rätt eller fel. Det som inte fungerar för DIG är helt rätt för någon annan!!!!

• Julies

Hejåhå: jag har inte varit så aktiv i tråden men jag har läst mkt i den. Jag har läst dina inlägg oc känner så med dig och sonen. Jag vill bara skicka styrkekram. Jag är själv i v 37+6 idag och jobbar normalt på Barnintensiven. Jag har vårdat många bebisar med organsvikt i ecmo och respiratorvård tillhör "vardagen" på barn-IVA. Det är en otroligt tuff tid för föräldrar att se på sina små älsklingar kämpa och att stå bredvid och känna maktlöshet. Jag vet ju absolut ingenting om din son men jag vill ge dig hopp genom att säga att små barn har en otrolig återhämtningskraft och är otroliga kämpar! Jag har sett de allra sjukaste barn klara sig fint och det hoppas jag verkligen din son också gör! Kram J

• Julies

Behöver ert råd!
    V 38+0 idag. Täta sd var 7:e min som börjat göra ont inatt. Mensvärk och ont i ryggen när magen blir spänd.
    Beviljad snitt nästa tisd (om en v)
    Kan det vara så att det sätter igång nu?
    Vill ju helst inte ringa fl i "onödan"..

• Julies

VILKEN studie visar att kvinnor som fött m hj a Syntocinon får sämre anknytning till sina barn??????

Svar på tråden Augustibebis 2012