Augustibebis 2012
Jag är i vecka 15 och har gått upp 3 kg. Gick upp i vikt redan de första veckorna men nu har det stabilserats.
Hur mycket har ni gått upp?
Jag är i vecka 15 och har gått upp 3 kg. Gick upp i vikt redan de första veckorna men nu har det stabilserats.
Hur mycket har ni gått upp?
Jag studerar på högskola och har BF 2 augusti. Jag jobbade senast i somras. Kommer jag få lägsta ersättning om jag inte anmäler mig till arbetsförmedlingen den juni när terminen är slut? Jag vill ju inte jobba i sommar, jag vill bara ta det lugnt.
Kan jag ta ut havandeskapspenning under sommaren? Eller kan jag ta ut föräldrapenning innan barnet kommer. Vilka är reglerna? Har sett att det är andra i tråden som är i samma situation. Vad rekommenderar ni?
Det här med föräldrapenning. Jag har loggat in på försäkringskassan med bankid. Men behöver inte pappan också ha en egen inloggning för sina dagar? Behöver han anmäla sig själv hos försäkringskassan på något sätt? Vi är gifta.
Hur gör man för att få föräldrapenning om vi varit på föräldrautbildning? Måste man alltid ange i förväg eller går det bra att anmäla nu när vi redan varit på utbildningen?
När man ska välja dagar man ska vara föräldraledig, kan man välja dag för dag eller måste man planera exakt vilka dagar vem ska vara hemma under en lång period. När man trycker på "spara" går det i efterhand att ångra sina val?
Jag undrar en till sak om föräldrapenningen. Jag studerar men jobbade senast i somras (sommarjobb). Jag vill vara ledig nu på sommaren innan bf. Jag har fått rådet att anmäla mig hos arbetsförmedlingen för att inte få lägsta föräldrapenning. Men går det lika bra att ta ut föräldrapenning när sommarlovet börjar, får jag högre föräldrapenning då? Och om det fungerar, måste jag ta ut 5 dagar i veckan eller räcker det med bara en dag i veckan?
Jag undrar så mycket. Vad är det för regler som gäller för att ta ut föräldrapenning på helgen? Kan min man som har högre föräldrapenning ta ut på helgen medan jag tar ut färre dagar på vardagarna?
Har ni något bra tips på träningspass för gravid på youtube?