Inlägg från: strangeryoutwo |Visa alla inlägg
  • strangeryoutwo

Augustibebis 2012

Jag har sedan igår fått förvärkar med ryggont/mensvärk. Är det normalt? Hur många veckor brukar det hålla på så innan förlossningen kommer igång?

• strangeryoutwo

Jag bor i Göteborg och har hört att jag ska ringa kordinatorn när jag vill åka in till ett sjukhus. Men vad är det för nummer till kordinatorn?

• strangeryoutwo

Vet ni var man kan köpa stora amningsbehåar? Jag drar 90 E och hittar inga så stora i de vanliga klädbutikerna. Finns det någonstans på nätet (rimliga priser) som är bra?

• strangeryoutwo
    mammsen skrev 2012-07-16 11:40:37 följande:
    Köpte mina till bra pris på www.bonprix.se/ på nätet, de modellerna jag köpte var rymliga, sköna, fina OCH billiga i 2-pack :D
    Tusen tack! Fanns ju även trosor i stora storlekar :)
  • strangeryoutwo

Har ni några tips på vad man ska tänka på efter förlossningen, för att kroppen ska återhämta sig så  bra som möjligt. det viktiga är inte att det går fort utan att slutresultatet blir bra.

Ni skriver om bellybandit, är det något att ha eller är det onödigt? 

• strangeryoutwo
    tjockisbullen skrev 2012-07-25 15:11:31 följande:
    Grattis Naimis! 
    Vår "lilla" kille ska få titta ut redan imorgon med igångsättning eftersom han idag på TUL beräknades till 4,2 kg REDAN så fick tid för igångsättning redan imorgon efter 09.00 på morgonen!
    urHåll tummarna för oss! 
    Vilken vecka är du i?

Hur lätt är det att få igångsättning för att barnet är stort? Mitt barn väger strax under 4 kg och jag har BF 2 augusti.

Finns det några nackdelar med igångsättning?

• strangeryoutwo
    Issan8 skrev 2012-07-25 15:16:46 följande:
    Grattis Naimis till sonen.
    Skrattade lite när mamsen skrev om hur hon fick karln sin att undersöka tappen, det hade nog aldrig min pryda gubbstrutt gått med på haha. Idag har även jag vart på kontroll, SHIT va jag väger mycket nu, ligger ta mig tusan på + 18 kg. Lägger man på sig mera fett el är det mest vätska man samlar på sig nu i slutet? 

Min läkare är väldigt rätt på och gav mig massa förslag på hur man får igång förlossningen. Hon nämnde ett flertal ggr att sex är det absolut bästa varpå jag å mannen skrattade lite nervöst, vi har fan inte gjort det på 4 månader för jag har inte direkt haft lust å han vill inte "olla bebisen" som han säger men nu jäklar tror jag vi får släppa till lite å köra nån vända. Har dock13 dagar till BF så än är det ingen brådska.

Gör det förresten något om man blandar hallonbladste med typ honung el ger det mer effekt om man dricker det "rent"? 
    Fy tusan, 30 grader i Zürich idag å noll vind. Inte ens katterna orkar gå ut. Få se om jag går ner till sjön eller stannar inne med fläkten i högsta hugg. 
    Jag har gått upp 30 kg. Undrar vad det ska sluta på.

Jag testade färdknäppen för någon vecka sedan, men det var inte kul. Svettigt och otympligt. Vet inte om jag ska försöka igen.
  • strangeryoutwo

Hur mycket/ofta känner ni rörelser? För mig har det blivit mycket mindre än tidigare. Men det har inte varit en plötslig förändring från en dag till en annan. 

• strangeryoutwo

Idag är jag på BF + 9.

När blir man igångsatt? Jag bor i Göteborg.

Vad finns det för risker med att gå över tiden? Kan man t.ex. gå över tiden 3 veckor? Är inte det farligt för barnet? 

• strangeryoutwo

Jag vaknade idag av att jag har mensvärk/värkar. Men jag vet ju inte om det är på riktigt. Eller om jag fortsätter ha ont enbart för att jag spänner mig och är stressad. Jag verkar ha mer ont när jag går än när jag ligger ner. Brukar det vara så?

• strangeryoutwo

Ungefär hur lång kan man förvänta sig att en förlossning är från första värk? Är förstföderska. 

Jag har 8-9 min mellan värkarna nu. Är det troligast att barnet kommer idag eller imorgon? 

Hur gör man för att slappna av hemma under latensfasen? 

• strangeryoutwo

Kan man själv se hur många cm man är öppen?

För så länge jag inte ser en öppning borde det väl inte vara någon fara att barnet kan komma ut? 

• strangeryoutwo

Min bebis som är fem dagar gammal vill inte gärna sova själv i spjälsängen. Hon vill sova intill mitt bröst medan hon ligger på sidan. Men det vill inte jag. Jag är rädd för att hon ska ramla ner från sängen, bli klämd eller att det ska bli för varmt för henne. 

Hur mycket klarar era bebisar av att ligga själva? Eller vill de också vara med överallt.

Svar på tråden Augustibebis 2012