• lills

Augustibebis 2012

Jag har BF 2 augusti, hälsosamtal¨på måndag. v7.
    Illamående och hungrig om vartannat, mensvärk i rygg och mage och sjukt trött.
    Är hemma från jobb idag pga halsont och förkylning.
    Normalt skulle man nog palla jobba med det men tillsammans med denhär tröttheten!! Helt utslagen!

Har inte heller berättat för någon förutom min man såklart....

• lills

Bullen85, natlup
    Jag gjorde oxå ett extra test i morse ;)
    Har full koll på att det visar gravid även om man får missfall.
    Gjorde det mer för att kolla en gång till att det VERKLIGEN är på RIKTIGT ;)
    Är i vecka 7 och har massa symptom, plussade tidigt men nog ändå inte riktigt hunnit ta det till mig än;)

• lills

Mumbi: det är vanligt med lägre blodtryck hos gravida. När du sedan bastar så blir du varm och blodkärlen dilaterar, vilket sänker ditt blodtryck ytterligare. Så det var säkert bara det. Får själv alltid svimningskänslor när jag bastar eller badar varmt. Brukar hjälpa att ha med mig ett glas vatten och dricka innan jag reser mig.

• lills

Hur skiljer man graviditets illamående från magsjuka? Har inte kräkt än men räknar sekunderna... Mår riktigt skit idag. Normalt? Är rädd att man blir magsjuk....

• lills

Tog ett test i morse. Visade betydligt svagare än tidigare (ca en vecka sedan jag tog test senast)!!
    Vi ska berätta för familjen idag!!!
    Hjälp, någon som har haft det så? Inget blod men illamåendet har avtagit lite....
    Är det missfall???
    Är i 8+1 idag.....9

• lills

Blanketten man fyller i om alkoholvanor är en undersökning om kvinnors alkoholvanor.
    Hos oss får vi bara rul. Anledningen till det är att strålskyddskommiten inte rekomenderar vul om det ej finns ett medicinskt syfte eftersom man inte vet om det kan störa graviditeten. Verkar inte finnas tillräcklig forskning.

• lills

Är lergigan och postafen samma sak? Har nämnligen lergigan hemma..

• lills

Ok, tack. Blir man trött av postafen? Blir nämnligen helt utslagen av lergigan..... Jo lergigan är receptbelagda, har de hemma av annan anledning.
    Så man kanske vågar ta en ikväll då så man kan sova:)

Svar på tråden Augustibebis 2012