Inlägg från: Something01 |Visa alla inlägg
  • Something01

Augustibebis 2012

Har kikat på tråden jätte länge nu så ja hoppar nog in här. V.24 nu då bf är 16 augusti å de är andra barnet :) har kikat mkt på bildtråden å de är ju så fina magar alla har så får se om man kanske lägger in en bild sen :)

• Something01

Har köpt ett par stödstrumpor på Apoteket men ja glömmer ta på mig dom, måste bli bättre på de. Men ska nog beställa nå snyggare från nätet.

• Something01

Ja har faktiskt inte gått upp mer än 1-2 kg å är i v.24. Men då hade ja 10 kg i övervikt när ja blev gravid, hade samma med förra barnet men hon kom då ut frisk som en nötkärna å lagomt stor :D

• Something01

Nää å få höra "hej tjockis" är inte OK!! Fick höra de från min vän i helgen, eller hon sa till sin son att ropa så, å de var inge vidare kul. Nog för att ja inte har gått upp så mkt men man känner sig ändå som barbapappa. Kan inte påstå att vännen min är speciellt normalviktigt men det skulle aldrig falla mig in att säga nånting som "hej tjockis" till henne när ja vet att hon tycker inte om övervikten hon har.

Nå 100 dagar till så är lill fisen ute (förhoppningsvis) efter det kan man börja tänka på att bli en MILF ;p

• Something01
    7eHimlen skrev 2012-05-08 10:14:18 följande:
    Jaaa jag förstår inte heller varför alla verkar tycka det är okej att kalla en för tjockis så fort man får lite gravidmage! Okej om de fokuserar på magen, visst, men nej, jag tycker bara det är oförskämt! Hah, låter som värsta prudentliga fröken nu, men kan man inte bara säga "åh vad söt mage du har" eller når annat trevligt kan man väl bara låta bli att säga nåt alls? Man blir ju extra känslig oxå, så klart man tar åt sig! Jag var väl inte speciellt smal innan jag blev med barn, och har bara gått upp ca 4 kg magen, inget annat (och då är jag ändå i vekca 25 nu) så jag tycker inte att det är begfogat att kalla mig tjockis. ingen gjorde det ju förut så varför är det okej nu liksom? :P
    Åååh, ja håller med. Har ungefär samma viktuppgång som du. Har en på jobbet som är super snäll å hon har då bara gett komplimanger för magen å sagt  att "du har så fin gravidmage" å sånt är juh faktiskt kul å höra :D

Synd bara att man inte kan vara taskig tillbaka (till dom som säger tjockis)å säga "du är inte speciellt smal du heller".,. Ja önskar ja hade krut i mig å säga så. Men tyvärr.
  • Something01
    LindaPernilla skrev 2012-05-08 10:58:01 följande:
    Blev less av att höra "tjockis" jag också av en klasskamrat var och varannan gång vi har lektion.
    Senast så sa hon "Nämen heej tjockis!"
    Till svar fick hon : "Tjenare, och detsamma!"
    Hahah, klockrent :D

Men det har mkt att göra vem som säger det oxå. Å sättet det sägs på. Men de är som ändå inte ok å bli kallas de när man är gravid :p
  • Something01

Ja tog gravidförsäkring hos folksam, vi har alla våra försäkringar där så tänkte att det blir lättast sen när vi byter till barnförsäkring :D

• Something01

V27 nu å ja tycker de är ganska lugnt i magen jämfört med tidigare. Nån annan som har haft så ? Vet att de var en diskussion om de tidigare oxå men kommer inte ihåg hur långt bak.

Svar på tråden Augustibebis 2012